Sådan går det vores udlejede kongeblå spillere

Lyngby Boldklub har pt. fire spillere på udleje, og i denne artikel kan du blive klogere på, hvordan det går dem.

Fire kongeblå spillere er pt. i andre klubber for at få spilletid til gavn for deres udvikling.

Herunder kan du få det forkromede overblik over, hvordan det går henholdsvis Johan Meyer, Gustav Fraulo, Nikolai Baden og Gustav Mortensen.

Masser af spilletid til Mortensen

Gustav Mortensen er i denne sæson udlejet til Vendsyssel FF i NordicBet Ligaen, og her har nordjyderne det svært indtil videre.

Efter 12 kampe indtager de 9. pladsen, hvorfor de også har skiftet træner undervejs i efterårssæsonen.

Selvom resultaterne har svigtet, er det dog heldigvis blevet til en masse spilletid for Gustav Mortensen, der siden seneste opdatering på lejeopholdet er startet inde i de seneste tre kampe, hvor han har været til rådighed.

Senest spillede Gustav Mortensen fuld tid i Vendsyssels 2-2-kamp mod Hillerød, hvor han ovenikøbet bidrog med en assist.

Næste opgave for den talentfulde back er en hjemmekamp mod B.93.

Fraulo er fast mand

På transfervinduets sidste dag blev Gustav Fraulo udlejet til FC Roskilde i NordicBet Ligaen, og her er han nærmest gået direkte ind i startopstillingen.

Fraulo kom godt fra land med sit midlertidige mandskab, da han var med til at slå Superliga-nedrykkerne fra Hvidovre med 2-0.

Siden er det dog blevet til tre nederlag i NordicBet Ligaen og et enkelt pokalnederlag til Silkeborg i pokalturneringen.

Trods resultaterne er det dog blevet til masser af spilletid, da det pånær én kamp er blevet til fuld spilletid.

Næste kamp for Fraulo og FC Roskilde er en hjemmekamp mod topholdet OB.

Meyer og Esbjerg stryger mod toppen

Også Johan Meyer er i denne sæson i NordicBet Ligaen, men hvor Fraulo og Mortensens mandskaber kæmper i den nedre halvdel af rækken, så presser Esbjerg fB og Meyer sig på i toppen af rækken.

Pt. er Esbjerg på tredjepladsen a’ point med FC Fredericia, der indtager den Superliga-givende 2. plads.

Johan Meyer har været impliceret i fem kampe siden seneste opdatering, og her er det blevet til fuld spilletid i fire af dem.

Seneste kampe for Johan Meyer var en udekamp mod B.93, der blev besejret med 0-4 på udebane.

Næste opgave er en hjemmekamp mod FC Fredericia, hvor Esbjerg fB kan hoppe op på den oprykningsgivende 2. plads.

Bøvlet start for Baden

Nikolai Baden startede fint i IFK Göteborg, hvor han startede inde i sine to første kampe.

Herefter røg ’Futte’ dog ind i en skade, der holdt ham ude i et par kampe.

I sidste weekend var han tilbage i IFK-truppen, der mødte IFK Norrköping, men desværre uden at komme på banen i opgøret.

Næste opgave for Badens svenske mandskab er mandag d. 21. oktober, hvor AIK gæster Göteborg.

#SammenForLyngby

Kamp 1000: Et efterår i konkursens skygge