Dobbelt op på Hebo i Future-storsejr

Mathias Hebo blev dobbelt målscorer, da Lyngby Boldklub i dag vandt 5-2 i Future Cup-kampen mod Hvidovre.

For anden gang i denne sæson, skulle Lyngby Boldklub i dag i aktion i Future Cup, hvor dagens modstander var Hvidovre IF.

De Kongeblå stillede til start med flere af de spillere, der ikke har fået mest spilletid i den senere tid, og det betød blandt andet startplads til profiler som Andreas Bjelland, Mathias Hebo og Malik Abubakari.

Gæsterne kom omvendt med spillere som Mathias Gehrt og Simon Makienok.

De Kongeblå satte sig tungt på kampen fra start og allerede i kampens første minut, blev det da også til en 1-0-føring, da Mathias Hebo pandede et godt indlæg i netmaskerne.

Der var flere optræk til store chancer for Lyngby Boldklub i den efterfølgende periode, men vi skulle frem til det 29. minut før, at det blev 2-0. Igen var det Mathias Hebo, som var på spil.

Gæsterne kom bedre med mod slutningen af første halvleg, og de fik da også redcueret med Alexander Johansen, som flot gled udenom en kongeblå forsvarsspiller og scorede bag David Jensen til 2-1.

Lyngby Boldklub gik derfor med til pause med en 2-1-føring.

Pausen blev brugt på at sende Magnus Warming og William Steindorsson på banen, men det var gæsterne der kom bedst ud til de sidste 45 minutter. Efter 52 minutter fik Alexander Johansen da også igen scoret, hvorfor der pludselig var balance i regnskabet.

Lyngby Boldklub tog herefter over igen, og den sidste halve time blev kongeblå.

Først bragte Peter Langhoff holdet på 3-2 inden, at ’Dani’, som erstattede Langhoff, gjorde det til 4-2. Begge oplæg stod der desuden Michael Opoku på.

Malik Abubakari lukkede og slukkede kampen, da han med en straffesparksscoring til 5-2 med 12 minutter igen reelt afgjorde kampen.

Det blev ikke til flere mål, hvorfor Lyngby Boldklub kunne notere tre point til Future Cup-stillingen.

Næste Future Cup-kamp er 11. februar, hvor FC København venter.

09-10-24 Kl. 13:00 i Lyngby.

Future Cup

1-0, Mathias Hebo (1 min)

2-0, Mathias Hebo (29 min)

2-1, Alexander Johansen (34 min)

2-2, Alexander Johansen (52 min)

3-2, Peter Langhoff (55 min)

4-2, Casper ‘Dani’ Winther (62 min)

5-2, Malik Abubakari, straffespark (78 min)

Lyngby Boldklub: David Jensen, Peter Langhoff  (56. Casper ‘Dani’ Winther), Andreas Bjelland (62. Baptiste Rolland), Pascal Gregor, Malthe Henriksen, Marcel Rømer, Mathias Hebo (45. William Steindorsson), Enock Otoo, Michael Opoku, Adam Vendelbo (45. Magnus Warming), Malik Abubakari.

Billetsalget til næste hjemmekamp er åbnet

Leon Klassen på rundens hold

Flotte akademi-resultater i weekenden