Lyngby hentede fortjent point i Randers

Søndag eftermiddag bød på udekamp i Randers – et sted Lyngby notorisk har haft svært ved at få point. Seneste Lyngby-point i Randers ligger mere end 3 år tilbage, men i dag lykkedes at hive et velfortjent point hjem til Lyngby med 1-1.

Lyngby startede opgøret aggressivt, og allerede efter to minutters spil burde De Kongeblå have bragt sig foran. Frederik Gytkjær erobrede bolden højt og spillede Sævar Magnússon fri, men islændingens afslutning tog stolpen. Lyngby samlede op på ny, og fandt igen Sævar tæt under mål, men i andet forsøg sparede Magnússon forbi kassen.

Efter otte minutter ville Randers også lege med. Hjemmeholdet spillede den fint rundt om Lyngby-forsvaret, og så kom Mathias Greve alene med Jannich Storch. Offensivspilleren tog et træk uden om keeperen, men det gav Lyngby-defensiven tid til at komme på plads og få afværget situationen.

Første halvleg fik herefter et mere rodet udtryk. De første 45 minutter var duelprægede og bød på mange frispark, spilstop og pauser med behandling. Lyngby var i perioder under pres, men fik også sat nogle omstillinger sammen – som hjemmeholdet dog omvendt var gode til at dække af.

Kampen lå og bølgede, men omkring den halve time havde Randers vundet lidt mere momentum. Åbne chancer var der dog fortsat ikke mange af, men så var det heldigt for hjemmeholdet at Lyngby-defensiven kunne hjælpe lidt til. Magnus Jensen og Lucas Lissens kiksede en indbyrdes aflevering og det gav en omstilling til Norman Campbell og Oliver Olsen. Oliver Olsen endte med at få den med og forsøgte et indspil i feltet – han ramte dog Casper ‘Dani’ Winther i stedet, og så var backen heldig at bolden sprang direkte ind i Olsens løbebane, og alene med Storch var det ingen sag at bringe Randers foran med 1-0.

Lyngby gik mere offensivt til værks efter scoringen, og sad på det meste af spillet – men de store chancer udeblev, og derfor gik holdene til pause med en Randers-føring på 1-0.

Anden halvleg startede præcis som første halvleg med et godt Lyngby-angreb. Frederik Gytkjær kom efter to minutter fint igennem efter godt Lyngby-spil, og angriberens afslutning var også fornuftig – den blev dog rettet af og gik i sidenettet. Indledningen var fortsat duelpræget, men det virkede til at Lyngby-spillerne langsomt, men sikkert, tiltvang sig overtaget og også fik presset Randers langt bagud.

Magnus Jensen havde konstant Randers-profilen Danho i baglommen, og både Baptiste Rolland og Lucas Lissens var eminente til at steppe op og bryde stort set ethvert optræk til Randers-angreb. Det åbne kampbillede passede Lyngby godt, og De Kongeblå fik også fortjent udlignet efter 65 minutter.

Lyngby havde bolden langt oppe på Randers’ halvdel og flyttede den hurtigt rundt – inden Leon Klassen kunne sende en kort aflevering til Sævar Magnússon. Islændingen var denne gang resolut og afsluttede første gang uden chance for Randers-målmand Paul Izzo, der sprællede forgæves. 1-1.

Gæsterne fortsatte presset, og investerede mest i at få de tre point. Indskiftede Magnus Warming fandt flere gnage melodien og udfordrede både indenom og udenom. Med et kvarter igen gik Warming til baglinjen og fandt Sævar Magnússon, men islændingens forsøg med hovedet gik forbi mål.

Randers bød sig kun til ved få lejligheder, blandt andet to langskud, der dog begge havnede på fanafsnittet bag mål. Der blev ikke scoret yderligere, og derfor slutter det 1-1 i Randers.

Forude venter nu en landskampspause inden næste opgave for Lyngby Boldklub er hjemmekampen mod Viborg FF den 20. oktober.

Randers FC – Lyngby Boldklub

06.10.24 Kl. 14:00 på Cepheus Park, Randers
3F Superliga, 11. spillerunde.

1-1 (1-0)

1-0, Oliver Olsen (40)
1-1, Sævar Magnússon (66)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Willy Kumado, Baptiste Rolland (78, Pascal Gregor), Magnus Jensen, Lucas Lissens, Leon Klassen, Casper ‘Dani’ Winther, Lauge Sandgrav (86, Mathias Hebo), Sævar Magnusson (86, Marcel Rømer), Jonathan Amon (60, Magnus Warming), Frederik Gytkjær (78, Michael Opoku)