Mentaltræner på halvtid søges til akademiet i Lyngby Boldklub

Vil du være med til at forme fremtidens fodboldtalenter og bidrage til deres mentale udvikling? Vi søger en engageret og kvalificeret mentaltræner til vores fodboldakademi. Du bliver en del af en ambitiøs klub og et stærkt fagligt og socialt fællesskab omkring vores talentfulde fodboldspillere.

Ansvarsområder:

Den præcise jobbeskrivelse vil afhænge af ansøgerens erfaringer og kompetencer, men vi ønsker en profil, der er klar til at stå frem for sit felt og gøre den mentale del af talentudviklingen endnu tydeligere i vores miljø.

Vi forventer og lover, at du:

• Vil arbejder tæt sammen med vores cheftrænere om at skabe et trygt udviklingsmiljø for akademiets spillere.
  • Vil arbejde tæt sammen med vores chef for metodik og trænerudvikling for at sikre, at mentaltræning bliver en integreret del af klubbens metodiske tilgang.
  • Vil tage ansvar for den mentale træning og udvikling af akademiets spillere med fokus på bl.a. psykologisk tryghed, ejerskab og kravsætning

Arbejdsopgaver:

• Forankre mentaltræning i akademiets dagligdag
  • Deltager ved planlægningsmøder for U13-U19
  • Deltage ved udviklingsmøder efter behov for U12-U19
  • Observere på træningskultur for U12-U19
  • Planlægge, eksekvere og evaluere holdforløb for U13-U19
  • Facilitere workshops for akademiets trænere
  • Stå til rådighed for sparring for akademiets cheftrænere
  • Sportspsykologiske samtaleforløb med udvalgte spillere på U19
  • Sikre at akademiet lever op til de formelle krav i DBU klublicens

Kvalifikationer:

Ansøgere skal som minimum have én af følgende kvalifikationer:

• Kandidat i psykologi
  • Kandidat i idræt med speciale indenfor talentudvikling eller idrætspsykologi
  • Master i sportspsykologi (kræver individuel godkendelse af Talentudvalget)

Pr. 1/7-2025 skal akademiets mentaltræner som minimum være tilmeldt DBU Fodboldpsykologi 2 (Fodboldanalytiker 2 (dbu.dk))

Ansøgning:

Din ansøgning og CV sendes til Niels Lawaetz (nl@lyngby-boldklub.dk) senest fredag d. 11. oktober 2024. Du er også velkommen til at give et kald med spørgsmål på tlf. 50844590. Samtaler vil blive afholdt i uge 42 og 43.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Billetsalget til næste hjemmekamp er åbnet

Leon Klassen på rundens hold

Flotte akademi-resultater i weekenden