Sen Opoku-kasse gav point mod Silkeborg

Med en scoring fire minutter inde i tillægstiden, sikrede Michael Opoku et enkelt kongeblåt point i dagens 2-2-kamp mod Silkeborg IF.

Solen skinnede flot over Lyngby Stadion søndag eftermiddag, og med stor børnedag proklameret forud for kampen, var der fantastisk stemning forud for de første 90 minutter.

Stemningen blev udfordret undervejs, men heldigvis endte det hele godt.

Lyngby Boldklub startede kampen bedst. Leon Klassen fik aktiveret Nicolai Larsen med et hovedstød, og få minutter senere var det Willy Kumado, som fik sendt en fin afslutning afsted mod Silkeborg-målet.

Fem minutter senere var Lyngby Boldklub igen tæt på at bringe sig i front, da De Kongeblå satte gang i en god omstilling, hvor Lauge Sandgrav ender med at dreje rundt om egen akse og lægge en hård aflevering tæt ind under mål. Frederik Gytkjær var tæt på at komme frem til en stor chance, men angriberen kunne akkurat ikke nå frem.

Herefter kom Silkeborg bedre med i opgøret, og efter et kvarter kom de frem til en stor chance efter et hjørnespark. Bolden blev slået til bagerste stang og headet tilbage ind foran mål, hvor gæsterne med et hovedstød tæt under mål dog måtte se sig afvist af en stor redning af Storch.

Midt i anden halvleg fik Silkeborg sendt lidt af et missil afsted fra distancen, men selvom afslutningen så lovende ud set med Silkeborg-briller, så suste afslutningen over kassen.

Fem minutter senere gik den dog ikke længere for Lyngby Boldklub, da gæsterne satte gang i en god omstilling, hvor Oliver Sonne fra højrekanten lagde et godt indlæg tæt under mål. Her dukkede Younes Bakiz op og sendte bolden op i nettaget til 0-1.

Det blev ikke til mange flere store chancer, hvorfor gæsterne fra Søhøjlandet kunne gå til pause med 0-1 på måltavlen.

Lyngby Boldklub foretog to udskiftninger i pausen, hvor Magnus Warming og Baptiste Rolland blev sendt på banen.

De Kongeblå fik da også rusket op i sig selv i starten af anden halvdel af kampen, og både Frederik Gytkjær og Jonathan Amon havde bud efter en udligning.

Udligningen kom dog kort efter, men der skulle et flot frisparksmål til. Lyngby Boldklub fik tilkendt frispark på kanten af feltet, og det tog ’Dani’ sig af på flotteste vis, da han sendte bolden i kassen bag Nicolai Larsen.

Kampen bølgede herefter frem og tilbage, og man følte at kampen kunne tippe både den ene og anden vej.

Efter 70 minutter var det dog for alvor tæt på at blive 1-2 til Silkeborg IF, da Tonni Adamsen vendte flot rundt i Lyngby-feltet og sendte en afslutning afsted mod det lange hjørne. Jannich Storch var begyndt at se langt efter afslutningen, men heldigvis dukkede Lucas Lissens op og fik headet bolden væk inden, at den fortsatte sin kurs i nettet.

Fem minutter senere var Lyngby Boldklub dog tæt på at få lidt marginaler med sig, da Jonathan Amon afsluttede og bolden tog en afretning. Bolden var længe undervejs, men sneg sig desværre akkurat forbi kassen.

Det lignede derfor længe en 1-1-kamp, men efter 84 minutter fik gæsterne på ny bragt sig i front. Indskiftede Frederik Carlsen blev sendt alene igennem med Jannich Storch, og så kunne Silkeborg-spilleren gøre det til 1-2.

Dermed lignede det endnu et pointtab efter en sen scoring til modstanderne, men denne gang endte tingene alligevel med at gå De Kongeblås vej.

Indskiftede Michael Opoku satte ikke mange fødder forkert efter sit indhop, og fire minutter inde i tillægstid trak han ind i banen og sendte en afslutning afsted. Bolden blev rettet af, og så kunne Nicolai Larsen i målet akkurat ikke holde kuglen ude af netmaskerne, hvorfor jublen kunne bryde løs på Lyngby Stadion.

Kort efter fløjtede dommeren kampen af, hvorfor Morten Karlsens mandskab kunne notere et enkelt point til samlingen.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er en udekamp mod Randers FC.

Lyngby Boldklub -Silkeborg IF

29.09.24 Kl. 16:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 10. spillerunde.

2-2 (0-1)

0-1, Younes Bakiz (28  min)

1-1, Casper ’Dani’ Winther (59 min)

1-2, Frederik Carlsen (84 min

2-2, Michael Opoku (90+4)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Willy Kumado (45. Magnus Warming), Pascal Gregor (45. Baptiste Rolland), Magnus Jensen, Lucas Lissens, Leon Klassen, Casper ‘Dani’ Winther (89. Malik Abubakari), Lauge Sandgrav, Sævar Magnusson, Jonathan Amon (78. Michael Opoku), Frederik Gytkjær (89. Mathias Hebo).

Billetsalget til næste hjemmekamp er åbnet

Leon Klassen på rundens hold

Flotte akademi-resultater i weekenden