Kongeblåt point mod De Hviie

Lyngby Boldklub tog et flot point i dagens kamp mod AGF, der ligesom hjemmeholdet ikke formåede at score i dagens kamp.

Stemningen sagde afterski, men vejret sagde høj solskin søndag eftermiddag på Lyngby Stadion, hvor Lyngby Boldklub tog imod højtflyvende AGF.

Gæsterne var kommet forrygende i gang på sæsonen, og de satte sig da også tungt på kampens indledning.

Store chancer skabte de dog ikke i denne fase af kampen. Tættest på var den tidligere kongeblå spiller, Patrick Mortensen, som kom frem til en god afslutningsmulighed på kanten af feltet. Afslutningen blev dog blokeret til hjørne.

Langsomt åd Lyngby Boldklub sig bedre med i kampen, og selvom det stadig var gæsterne, der dominerede kampbilledet, så viste De Kongeblå sig nu langt bedre frem i især omstillingerne.

Chancer fortsatte det dog med at være småt med.

Efter en lille halv time måtte Jannich Storch desværre lade sig udskifte, hvorfor David Jensen kom på banen.

Jensen fik hurtigt en stor rolle, da han med fem minutter tilbage af første halvleg hev en fremragende refleksredning frem efter en dødbold. Nicolai Poulsen kastede sig over en løs bold, hvor han akkurat fik sat en tå på. David Jensen var dog hurtigt ude og fik reddet til hjørnespark.

Det blev ikke til flere chancer i første halvleg, hvorfor begge mandskaber måtte gå målløse til pause.

Anden halvleg var der straks mere gang i på chancefronten

Allerede fem minutter inde i anden halvleg havde gæsternes Mads Emil Madsen bud efter et føringsmål, da han fandt en god position i feltet og kom frem til en helflugter efter en bold blev sendt på tværs. Madsens chance blev dog sendt over mål.

Lyngby Boldklub var spillemæssigt bedre med i anden halvleg, og da mentaliteten også var fantastisk, så lignede det pludselig en kamp, der kunne tippe begge veje.

Efter en lille time satte De Kongeblå gang i en god omstilling, hvor indskiftede Michael Opoku trak ind fra venstre og tog chancen mod kassen. Målmand Jesper Hansen måtte hive en fin redning frem og give hjørnespark.

Det var dog AGF, der var farligst i slutfasen, og både Andersson og Badji havde gode muligheder for at bringe De Hviie sent foran.

Tættest på var gæsterne dog et par minutter inde i tillægstiden, da de spille sig fint igennem i venstresiden og sendte et indlæg til bagerste stang. Badji headede dog snært forbi mål.

Kort efter fløjtede dommeren dog kampen af, hvorfor begge hold kunne notere et enkelt point til størst tilfredshed for størstedelen af de 7.115 tilskuere på Lyngby Stadion.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er næste søndag, hvor Silkeborg IF gæster Lyngby Stadion.

Lyngby Boldklub – AGF

22.09.24 Kl. 16:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 9. spillerunde.

0-0 (0-0)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch (29. David Jensen), Willy Kumado, Lucas Lissens, Magnus Jensen, Pascal Gregor, Leon Klassen (71. Brian Hamalainen), Marcel Rømer, Lauge Sandgrav, Sævar Magnusson (86. Mathias Hebo), Jonathan Amon (45. Michael Opoku), Frederik Gytkjær (86. Malik Abubakari).

Tilskuertal: 7.115

Hebo: Vi skal have hele Lyngby Stadion med

Willy: Kollektivet kan bære os langt

De Små Vikinger PLUS kan tage ven med på stadion