Status på vores udlejede kongeblå spillere

Lyngby Boldklub har pt. fire udlejede spillere. I denne artikel kan du få en status på, hvordan det går dem.

Transfervinduet er smækket i, og vi er pt. midt i en landskampspause, hvor der er ro på det meste fodbold i både ind- og udland, hvor vi har kongeblå spillere på leje.

Det er derfor blevet tid til en status på henholdsvis Johan Meyer, Nikolai Baden, Gustav Mortensen og Gustav Fraulo.

Meyer med god stime

Tidligt i transfervinduet blev Johan Meyer udlejet til Esbjerg fB i NordicBet Ligaen, og her har Meyer fået en rigtig god start.

Meyer startede ude i sine første NordicBet Liga-kampe, men siden da har han bidt sig fast. Faktisk har Johan Meyer fortsat til gode at smide point, når han er startet inde.

Fire startpladser i NordicBet Liga er blevet vekslet til flotte sejre over Vendsyssel FF, Kolding IF, HB Køge og FC Roskilde.

I pokalturneringen startede han ligeledes inde i første runde, og her fik han scoret i 8-0-sejren over Fredericia FF. I anden runde bøvlede Esbjerg med Vejgaard, men i pausen blev Meyer sendt på banen, og så var han med endnu et mål med til at sikre en 3-1-sejr og videre avancement.

Næste opgave for Esbjerg fB og Johan Meyer er en hjemmekamp mod B. 93.

Masser af spilletid til ’Futte’

For godt og vel et par uger siden blev Nikolai ’Futte’ Baden udlejet til IFK Göteborg i Allsvenskan for at jagte den spilletid, der skal bringe ’Futte’ tilbage til den bedste udgave af ham selv.

Netop spilletid er det blevet til fine mængder af til Baden, som i begge Göteborg-opgør, der har været spillet hidtil, er startet inde.

Han har fået 64 minutter i begge kampe, der dog blev tabt med henholdsvis 3-1 og 1-0 til Hammarby.

Næste opgave for ’Futte’ og hans svenske klub er i næste weekend, hvor der venter en svær udekamp mod Häcken.

Gustav Mortensen har bidt sig fast

Vendsyssel FF har fået en noget blandet start på sæsonen, men til gengæld har 20-årige Gustav Mortensen bidt sig fast på venstrebacken.

’Gus’ er startet inde i alle pånær én kamp siden hans udlejning i midten af juli, og det er ovenikøbet blevet til to assist i de otte NordicBet Liga-kampe, som han hidtil har spillet.

Mortensen skal i aktion igen næste lørdag, hvor der venter en hjemmekamp mod Hillerød.

Fraulo falder til

Gustav Fraulo blev i transfervinduets sidste timer udlejet til FC Roskilde, men i og med, at vi fortsat er midt i en landskampspause, har Fraulo endnu ikke været i aktion.

Midtbanetalentet kunne have været med i FC Roskildes pokalkamp ude mod Vanløse, men i og med, at kamp var dagen efter udlejningen, lod debuten vente på sig.

Næste mulighed for at komme i aktion er fredag i næste uge, hvor Hvidovre gæster Roskilde.

#SammenForLyngby

Foto: Gunilla Mattsson

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år