Lokal pokaloplevelse: U14 mødte Lundtofte Boldklub

Akademiets U14 hold trådte ind i pokalturneringen tirsdag aften. Modstanderen var naboen fra Lundtofte Boldklub, som er tæt samarbejdsklub gennem mange år. Der var derfor lagt op til vaskeægte lokalopgør mellem de to hold i en flot ramme på Ravnholmvej i Lundtofte.

Sidelinjen var godt besøgt af familie, skolekammerater mv., og indbyrdes kendte spillerne mellem de to hold hinanden på kryds og tværs. Det var derfor to forventningsfulde hold, der gik på banen med smil på læben, og kort inden kickoff fik taget fællesbillede.

På banen var der niveauforskel på de to hold, og det blev til en storsejr til Lyngby-drengene. Ikke desto mindre var der god stemning hele vejen igennem, og kampen var tydeligt en god oplevelse for alle spillere. Lundtofte havde fotograf på plads, der efterfølgende har lavet en stemningsfilm fra kampen, som kan ses nederst i artiklen.

Lyngby U14 forsætter i turneringen og skal spille næste runde om to uger. Lodtrækningen finder sted hos DBU torsdag d. 5. september kl. 12:00.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag