Alt for tidligt exit i Oddset Pokalen

Lyngby Boldklub er ude af dette års Oddset Pokal, da BK Frem blev endestationen efter et 4-1-nederlag.

Tirsdag aften trådte Lyngby Boldklub ind i dette års pokalturnering, og det med en udekamp mod BK Frem, der til daglig huserer i 2. division.

Morten Karlsen stillede et slagkraftigt hold, hvor der blandt andet blev givet startdebut til både Leon Klassen og Michael Opoku.

Lyngby Boldklub startede kampen bedst, og De Kongeblå satte sig tungt på spillet. Heroiske Frem-indgreb forhindrede dog en tidlig føring til gæsterne.

Efter syv minutter burde det dog være blevet 1-0 til Lyngby Boldklub, da ’Dani’ blev spillet fri foran mål og prikkede bolden til Michael Opoku. Frem-keeperen kom dog flot ud og fik forhindret Opoku i at sende bolden i kassen.

Efter en rigtig god Lyngby-start, begyndte Frem at vise tænder på omstillingerne, og kun et par gode aktioner af Jonas Krumrey forhindrede en scoring til værterne. Krumrey viste både klassen på en flugter, som han fik tippet til hjørnespark og på en friløber, hvor han køligt blev stående og snuppede afslutningen med en fodparade.

Lyngby Boldklub skruede herefter lidt op igen, og efter 23 minutter kom føringsmålet da så også. ’Dani’ vandt en bold centralt og fandt Jonathan Amon på kanten af feltet. Amerikaneren tog en hurtigt træk ud i banen og satte resolut bolden i det korte hjørne uden chance for målmanden.

Michael Opoku havde bud efter en scoring til 0-2 få minutter senere, men angriberen blev presset i afslutningsøjeblikket, hvorfor bolden strøg et godt stykke forbi mål.

I stedet fik hjemmeholdet igen meldt sig ind i opgøret, da de nok engang sendte en lang bold afsted i en omstilling. Zamir Aliji vandt en duel, og så endte det med en friløber efter to hurtige afleveringer. Denne gang kunne Krumrey intet stille op, hvorfor der kom balance i regnskabet.

Lyngby Boldklub sluttede bedst af i første halvleg, og Michael Opoku kunne med lidt større skarphed have sendt De Kongeblå til pause med en pauseføring.

Stillingen 1-1 forblev dog på måltavlen ved dommerens pausefløjt.

Morten Karlsen sendte de samme 11 ud til anden halvleg, og efter to minutter var det tæt på at give bonus, da Magnus Warming tog turen på tværs gennem hjemmeholdets felt. Warming afslutning tog dog en afretning, og så kunne Frem-målmanden dykke ned og tage sig af forsøget.

Hjemmeholdet ville dog også lege med, og få minutter senere fik de sat et fint angreb op omkring Lyngby-feltet. Frem tog chancen fra kanten af feltet, men forsøget strøg heldigvis forbi mål.

Det gjorde det desværre ikke minuttet efter, da et afspil fra Lyngby-defensiven kiksede, og så kunne værterne sparke bolden i det tomme mål til 2-1. Igen var det Zamir Aliji med målet.

Fire minutter senere kunne det være blevet 3-1, da Frem strøg igennem den kongeblå defensiv, men Brian Hamalainen tog et fantastisk returløb og fik forhindret et frit skud på kassen.

Lyngby Boldklub skulle stramme op, hvis ikke det skulle blive til et hurtigt pokalexit, og De Kongeblå satte dig da også tungere på kampen. Frem bød sig dog godt til på omstillinger og her skulle de vise sig utroligt giftige. Efter en time kom de frem til en fin afslutning fra kanten af feltet. Jonas Krumrey klarede dog i fin stil i denne omgang.

Efter 65 minutter strøg hjemmeholdet igen igennem via en lang bold i dybden, og denne gang viste Salieu Drammeh ingen nåde, da han tog et træk ind i banen og flot satte bolden op i det lange hjørne. Med 3-1 på måltavlen efter 65 minutter lignede det nu en umådelig svær opgave for Morten Karlsens tropper.

Ondt blev værre to minutter senere, da selvsamme Salieu Drammeh gentog kunststykket og hamrede bolden endnu flottere op i det lange hjørne til 4-1.

Kampen gik herefter lidt i sig selv, og det var aldrig for alvor tæt på hverken 5-1 eller et kongeblåt comeback i morgen.

Dermed er Lyngby Boldklub ude af dette års pokalturnering.

BK Frem – Lyngby Boldklub

03.09.24 Kl. 19:00

Oddset Pokalen, 2. runde.

4-1 (1-1)

0-1, Jonathan Amon (23 min)

1-1, Zamir Aliji (30 min)

2-1, Zamir Aliji (50 min)

3-1, Salieu Drammeh (65 min)

4-1, Salieu Drammeh (67 min)

Lyngby Boldklub: Jonas Krumrey, Tobias Storm, Lucas Lissens (60. Sævar Magnusson), Pascal Gregor, Brian Hamalainen, Leon Klassen, Casper ‘Dani’ Winther, Marcel Rømer (60. Lauge Sandgrav), Magnus Warming (75. Enock Otoo), Jonathan Amon (75. William Steindorsson), Michael Opoku (68. Malik Abubakari).

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag