Bittert nederlag i Viborg

Lyngby Boldklub puste og prustede mod Viborgs mål mod afslutningen på kampen, men ind ville bolden ikke, hvorfor De Kongeblå desværre måtte rejse hjem med et 1-0-nederlag.

Lyngby Boldklub tog mandag den lange tur til Viborg FF for at runde 6. spillerunde i 3F Superligaen af.

Med fra start var Jonas Krumrey i målet og Baptiste Rolland, som dermed begge fik debut i Lyngby-trøjen.

Debutanterne kom sammen med resten af holdet fornuftigt fra start i aftenens kamp, og der stod Lyngby Boldklub på det meste i kampens første kvarter.

Det var da også Morten Karlsens mandskab, der stod for kampens første chance, da Lauge Sandgrav erobrerede en bold højt på banen. Efter et par hurtige afleveringer blev bolden lagt af til Sævar Magnusson, som dog ude af balance måtte se sit forsøg gå over mål.

Efter det første kvarter kom Viborg langt bedre med og efter 18 minutter kom de også frem til deres første rigtig store chance. Med hel, tå og lidt tilfældigheder endte det med et frit forsøg midt for mål til Magnus Westergaard, men Jonas Krumrey hev en fantastisk redning ud af ærmet.

Minuttet efter var Serginho på spil, og igen måtte De Kongeblå redde tæt under mål. Denne gang ved ’Dani’ efter et forløsende spark ud af Viborg Kommune.

Midtvejs i første halvleg fik vi i et ophold i spillet, og det skyldtes, at VAR kom i spil til et muligt straffespark til Lyngby Boldklub efter hånd på bolden i forbindelse med et indlæg. Efter en gennemgang ved skærmen på sidelinjen fløjtede kampens dommer Jakob Kehlet for straffespark til De Kongeblå.

Malik Abubakari stod med ansvaret på sin gamle hjemmebane, men desværre hev hjemmeholdets målmand Oscar Hedvall en flot redning ud af ærmet.

Kampen bølgede frem og tilbage mod afslutningen på første halvleg, og efter 39 minutter var det Viborgs tur til at sende en afslutning afsted mod kassen. Bolden blev rettet af og susede tæt over Krumreys mål.

Få minutter efter måtte Jonas Krumrey ud med en stærk arm på et langskud fra Serginho, og hjemmeholdet lagde i det hele taget et lille tryk rundt om Lyngby-feltet i første halvlegs sidste minutter. Det blev dog ikke til mål inden pausefløjtet.

Viborg kom bedst ud til anden halvleg, men det kneb med at skabe åbne chancer mod Lyngby-defensiven. Efter 56 kom hjemmeholdet dog alligevel i front, da et hjørnespark blev pandet i nettet fra tæt hold ved Nicolas Bürgy.

Få minutter efter var det tæt på at blive 2-0, men Jonas Krumrey nåede akkurat ud og fik handsken på en friløber således, at Baptiste Rolland kunne cleare bolden tæt under mål.

Lyngby Boldklub skulle lige finde sine ben igen efter føringsmålet, og da uret rundede en time, stod der Viborg på det meste.

Efter 65 minutter kom Jonathan Amon dog frem til en fornuftig mulighed, da han gled på tværs af Viborg-feltet og forsøgt at finde plads til at svinge højrebenet. Vinklen endte dog med at blive for spids og afslutning strøg forbi mål.

Efter 72 minutter kom Lyngby Boldklub frem til en kæmpe omstillingsmulighed, da Jonathan Amon, Magnus Warming og Michael Opoku pludselig var tre-mod-en. Amon drev bolden frem og fandt Michael Opoku, men hans afslutning blev snuppet af en fodparade i målet.

Lyngby Boldklub fandt herefter lidt momentum, og efter 76 minutter var indskiftede Magnus Warming også ved at bringe balance i regnskabet. Warming tog en løs bold i feltet til sig og med et kort aftræk hamrede han bolden på stolpen.

Fem minutter senere var det igen tæt på en udligning. Jonathan Amon gled flot rundt om Viborgs højreback og lagde fra mållinjen en aflevering skråt bagud i feltet. Michael Opoku blev dog hårdt presset i skudøjeblikket og så sneg bolden sig snært forbi mål.

Lyngby Boldklub pressede hårdt på i slutfasen, men bolden ville bare ikke ind denne mandag aften.

Morten Karlsens tropper måtte derfor æde et bittert 1-0-nederlag.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er allerede fredag, hvor vi hjemme tager imod Vejle BK.

Viborg FF – Lyngby Boldklub

26.08.24 Kl. 19:00 på Energi Viborg Arena

3F Superliga, 6. spillerunde.

1-0 (0-0)

1-0, Nicolas Bürgy (56 min)

Lyngby Boldklub: Jonas Krumrey, Baptiste Rolland (66. Magnus Warming), Pascal Gregor, Brian Hamalainen, Tobias Storm, Willy Kumado, Casper ‘Dani’ Winther, Lauge Sandgrav (87. Marcel Rømer), Sævar Magnusson, Jonathan Amon, Malik Abubakari (53.  Michael Opoku).

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag