Stærk U17 præstation gav storsejr i sæsonåbneren

Det summede af liv på Lundtoftevej 61, da der var tætpakket program på akademiet lørdag eftermiddag. Alle hold fra U13 til U19 spillede hjemme, og anlægget var derfor godt besøgt med masser af support til de kongeblå drenge. U17 leverede dagens stærkeste resultat, da de sendte Esbjerg hjem til Vestjylland med et 4-0 nederlag.

Der gik ikke længe fra førsteholdet havde afsluttet deres formiddagstræning, før U15 og U19 kickstartede lørdagen på Lyngby Stadion klokken 13:00. U15 led en hård skæbne efter en solid første halvleg med føring på 2-0. Ved første scoring erobrede Mikas Schumacher bolden fra en Esbjerg-spiller og fandt Arthur Bech på kanten af feltet. Med fint overblik sendte han bolden på tværs til en fri Adam Heine, der viste gode afslutningsevner og resolut sparkede bolden på undersiden af overliggeren og ind. Og kort inden pausefløjt satte Arthur Bech en presaktion ind på Esbjerg-keeperen, som ikke nåede at afvikle sin aktion før Arthur var over ham. Derfra var der tomt mål og 2-0 til Lyngby. Efter pausen fik Esbjerg mere fat. Først reducerede de med et flot langskud, inden de fem minutter før tid kunne udligne på hjørnespark. Kampen endte 2-2 og Lyngby tog det ekstra point på straffe.

U19 leverede også en fornuftig indsats, men måtte også se Esbjerg score på en tilfældig situation efter en dødbold. Lyngby-holdet skabte en del gode chancer i kampen, og fik også scoret et flot mål i 2. halvleg. En af klubbens nye spændende spillere Balder Magui modtog bolden på egen halvdel og drev bolden mod Esbjerg-målet. Herefter fandt han William Steindorsson, der med en god dyb bevægelse kom bag modstanderens bagkæde. Først sendte han en Esbjerg-spiller i den anden retning med en sparkefinte inden han lagde bolden for fødderne af Emil Thor, som sikkert scorede. Det blev ikke til flere mål for Lyngby-mandskabet, som dog også vandt straffesparkskonkurrencen efter 1-1 i ordinær tid.

U17 vandt sikkert

Da klokken blev 15:15 var der kickoff hos U17, som skulle forsøge at følge op på deres flotte resultater fra preseason. Der gik ikke mange minutter før holdet var på tavlen efter en flot detalje fra Hjalte Froholdt. Højrebacken, der også bar anførerbindet for U17, drev bolden ind i banen og lagde fra egen banehalvdel en yderside-pasning gennem Esbjergs-bagkæde til en fri Noah Krucow. Esbjergs keeper fik prikket bolden fra Noah, men Ian Perez opsnappede den løse bold og lagde bolden ind til 1-0. Kun få minutter efter var Hjalte Froholdt igen på spil. Efter en kombination med Nicolai Hjulmand blev han sat op i højre side og lagde bolden ind til Hjalte Kropp, der sikkert scorede med en flad afslutning. Det blev også 3-0 inden pausen. Rasmus Andersen, der lige har skrevet under på sin første aftale med klubben, blev sendt dybt af Elliot Batchelor. Efter et par touch mod baglinjen sendte Rasmus bolden ind i feltet og fandt en fri Ian Perez, der kunne notere sig som dobbelt målscorer.

I 2. halvleg var Ian derfor på jagt efter hattricket, og det var også tæt på ved scoringen til 4-0. På kanten af feltet trak han ind til højrebenet og sendte en afslutning på undersiden af overliggeren. Dommeren markerede ikke for scoring, selvom det var tæt, og i sidste ende blev det Noah Krucow, der satte hovedet på riposten og cementerede sejren.

Tillykke til U17 med det flotte resultat!

Akademiet præsenteres af Sydbank.

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag