Nikolai Baden udlejes til IFK Göteborg

Angriber Nikolai ’Futte’ Baden udlejes til IFK Göteborg. Aftalen gælder for resten af 2024.

Lyngby Boldklub udlejer offensivspiller Nikolai ’Futte’ Baden til Allsvenskan-klubben IFK Göteborg for resten af kalenderåret.

Nikolai Baden kom i vinter til Lyngby Boldklub efter, at han havde fået ophævet sin kontrakt i hollandske Vitesse.

Baden har dog haft lidt vej til spilletid, hvorfor han nu udlejes til IFK Göteborg, hvor han igen kan komme på græs.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen ønsker ’Futte’ held og lykke i Göteborg.

– Det var ikke skrevet i sten, at Nikolai skulle udlejes nu her, men vi synes, at muligheden for ham i IFK Göteborg var så god, at det gav rigtig god mening. Vi vidste godt i vinter at Futte havde et efterslæb som vi skulle bruge foråret på at rette op på. Det gjorde vi, og nu var han ved at arbejde sig tættere omkring holdet, uden at det måske gik så hurtigt som alle håbede. Derfor kan dette lejemål give mening. Det er andre ting der skal til, og det håber vi, at opholdet i Göteborg kan give ham., siger Nicas Kjeldsen.

Har brug for spilletiden

Nikolai Baden selv nyder at være i Lyngby Boldklub, men erkender samtidig også, at der pt. er for langt til spilletid for ham.

Derfor ser han meget frem til at slutte året af i IFK Göteborg.

– Det er ingen hemmelighed, at jeg knokler for at komme tilbage til at være den bedste version af mig selv, og skal jeg det, så har jeg også brug for spilletid. Det har jeg fået muligheden for at få i Göteborg, og det ser jeg rigtig meget frem til. Jeg holder meget af at møde ind på Lundtoftevej, og jeg ønsker alle drengene og resten af klubben det bedste i resten af efteråret, siger ’Futte’.

Nikolai Baden blev præsenteret af NorDC.

#SammenForLyngby

Fire Akademi-spillere på ungdomslandsholdene