Lyngby Boldklub U15 klar til sæsonstart efter to turneringer i udlandet

Lyngby Boldklub U15 har haft en begivenhedsrig sæsonopstart, hvor de allerede har testet deres evner mod nogle af Europas bedste ungdomshold. Efter cirka fire ugers intens opstart med flere udenlandske turneringer, ser holdet nu frem mod deres første ligakamp mod Esbjerg på lørdag.

Sæsonens første uger for U15 har budt på to spændende internationale turneringer, hvor Lyngby-drengene har haft masser af kampaktivitet. Foruden et par træningskampe på hjemmebane har holdet nemlig både været i Sverige og Tjekkiet for at spille turneringer.

Turen til Sverige lå først med flere gode kampe mod kendte skandinaviske modstandere, og i weekenden nappede holdet endnu en udlandstur, da turen gik til Tjekkiet. Her deltog U15 i en stærkt besat turnering, hvor de i gruppespillet formåede at ende som 1’er. På vejen dertil leverede Lyngby nogle imponerende resultater ved først at slå den tjekkiske storklub Sparta Prag med 2-0 samt at spille 0-0 mod Bayern München. Med en sejr over polske Krakow i sidste kamp, var det nok til en førsteplads.

Holdets videre færd i turneringen blev desværre stoppet af Slavia Prag. I kvartfinalen led de et smalt nederlag på 1-0, som desværre betød en misset semifinale for drengene. Men selvom skuffelsen var stor, lod Lyngby-spillerne sig ikke slå ud. De leverede mere spil på højt niveau og sikrede sig en flot femteplads efter endnu en sejr over Sparta Prag og dernæst en spændende afslutning mod Leicester City, som efter 1-1 i ordinær tid blev besejret i straffesparkskonkurrence. Resultaterne vidner om en talentfuld Lyngby-trup på årgang 2010, der kan måle sig med nogle af de bedste ungdomshold i Europa.

Efter en opstart fyldt med fede oplevelser og hårde kampe mod nogle af Europas bedste ungdomshold, er de nu klar til at tage hul på deres første sæson i den landsdækkende U15-liga. På lørdag venter første udfordring, når Esbjerg gæster Lundtoftevej. Lørdagens kamp bliver den første af mange, hvor Lyngby U15 kan vise, at de er klar til at bygge videre på deres høje niveau.

Generelt byder lørdagen på et fantastisk program på Lundtoftevej 61, når både U14, U15, U17 og U19 skal i aktion. Klubbens tre ældste akademi-hold skal alle i aktion mod Esbjerg, mens U14 får besøg af HIK. Vi håber at se stor opbakning til alle holdene lørdag eftermiddag.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå

Fire Akademi-spillere på ungdomslandsholdene