Lyngby Boldklub sælger Kolbeinn Finnsson til FC Utrecht

Kolbeinn Finnsson er fortid i Lyngby Boldklub, da han er blevet solgt til hollandske FC Utrecht. Vi ønsker ’Kolle’ alt det bedste fremover.

For godt halvandet år siden kom Kolbeinn Finnsson til Lyngby Boldklub fra Borussia Dortmund’s andethold, og tidligere havde han uden større succes været i både Groningen og Brentford.

Erfaringen med førsteholdsfodbold var derfor begrænset, men hurtigt voksede islændingen sig til en profil på det kongeblå Superliga-mandskab, der er lykkedes med at forløse den talentfulde islænding.

Nu er tiden derfor kommet til, at venstrebacken skal tage næste skridt i sin karriere, og fodboldchef Nicas Kjeldsen takker ’Kolle’ for hans tid i klubben og altid professionelle indstilling.

– Jeg vil gerne takke ’Kolle’ for hans tid i Lyngby Boldklub samt for hans altid hårde arbejde og store dedikation til klubben. Vi er naturligvis triste over at han nu forlader os, men vi er også stolte over at have bidraget til, at han nu kan tage skridtet til Æresdivisionen i Holland. Vi ønsker Kolbeinn alt det bedste fremover, siger Nicas Kjeldsen.

Tak til Lyngby-familien

Også Kolbeinn Finnsson selv er vemodig over afskeden med Lyngby Boldklub, der ifølge ham selv er kommet til at betyde noget ganske specielt for ham.

– Min tid i Lyngby Boldklub har været helt fantastisk og helt særlig. Jeg vil gerne takke hele Lyngby Boldklub-familien, herunder holdkammerater, stab, ansatte og fans, for at have givet mig den her oplevelse, som jeg aldrig kommer til at glemme. Lyngby Boldklub vil altid have en speciel plads i mit hjerte, siger Kolbeinn Finnsson.

Lyngby Boldklub ønsker Kolbeinn Finnsson held og lykke i FC Utrecht.

#SammenForLyngby

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag