Bittert nederlag til de danske mestre

Lyngby Boldklub bed flot fra sig i aftenens kamp mod FC Midtjylland, men måtte dybt i dommerens tillægstid æde et 1-2-nederlag.

Det var på papiret endnu en af de svære hjemmekampe for Lyngby Boldklub, da De Kongeblå her til aften tog imod de danske mestre fra FC Midtjylland.

Morten Karlsens mandskab bed dog flot fra sig, og længe – som i rigtig længe – lignede det, at det skulle kaste et point af sig.

Allerede fra start lignede det, at Lyngby Boldklub kunne få noget ud af dagens kamp, da Frederik Gytkjær allerede inden for de første par minutter fik sendt fornuftige afslutninger mod det midtjyske mål. Helt tæt på et føringsmål var det dog ikke.

Kampen startede i det hele taget med bulder og brag, da også gæsterne bed fra sig. Efter 8 minutter smed Lyngby Boldklub bolden foran eget felt, og så måtte Jannich Storch finde en stærk redning frem.

FC Midtjylland tog herefter en anelse over, men de kæmpede med at blive helt farlige foran mål. Det samme gjorde Lyngby Boldklub, hvorfor den resterende del af første halvleg blev en ganske chancefattig affære.

Få minutter før pausefløjtet var det dog alligevel tæt på en føring til hjemmeholdet, da Sævar Magnusson slog et indlæg mod gæsterne felt. Forsøget strøg over Elias Olafsson i målet, men prellede af på overliggeren og gik til målspark.

Et par minutter efter fløjtede dommeren til pause med 0-0 på måltavlen.

Kampen fortsatte efter pausen med at være en tæt affære, om end det var Lyngby Boldklub, der chancemæssigt kom stærkest ud. Kolbeinn Finnsson strøg igennem i venstresiden, hvorefter han var tæt på at finde en kongeblå foran mål. Gæsterne fik dog klaret situationen til hjørne.

Begge mandskaber kæmpede med at skabe store chancer herefter, og der skulle da også en dødbold til for at åbne kampen.

FC Midtjylland slog et hjørnespark til forreste stang, hvorfra bolden blev forlænget til Franculino, som kunne prikke bolden ind over stregen bag Jannich Storch til 0-1.

Lyngby Boldklub svarede dog flot igen og fem minutter senere var Jonathan Amon tæt på at bringe balance i regnskabet ved en omstilling. Amerikanerens forsøg havnede dog i sidenettet.

Udligningen kom dog få minutter senere, da et hjørnespark blev sendt i bagrummet, og der vandt Magnus Jensen sin duel, hvorfor han headede bolden ind midt i feltet. Her kom Lauge Sandgrav først på bolden, og så kunne han skovle bolden det sidste stykke ind over stregen til 1-1.

Herfra blev det noget nær en åben slagudveksling om sejren.

Marcel Rømer blev skiftet ind og var for første gang i denne sæson i aktion, og med 10 minutter igen sendte han et langskud afsted mod Olafssons mål. Forsøget strøg dog et godt stykke over kassen.

Midtjylland pressede i slutfasen Lyngby Boldklub langt tilbage på banen, og få minutter før slutfløjt måtte Pascal Gregor redde bolden på stregen. Kort tid efter hev Jannich Storch en stor redning frem, men kort efter gik den ikke længere.

Aral Simsir blev retvendt, og da ingen kongeblå fik stoppet ham, kunne han afsluttede lettere frit fra kanten af feltet, hvorfor en chanceløs Jannich Storch måtte se et sent føringsmål suse i kassen bag ham godt og vel seks minutter inde i overtiden.

Kort efter fløjtede dommeren kampen af, hvorfor Lyngby Boldklub måtte æde et utroligt sent og bittert nederlag til de danske mestre.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er mandag d. 26. august, hvor vi besøger Viborg FF.

Lyngby Boldklub – FC Midtjylland

16.08.24 Kl. 19:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 5. Spillerunde.

1-2 (0-0)

0-1, Franculino (64 min)

1-1, Lauge Sandgrav (73 min)

1-2, Aral Simsir (90+6)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Tobias Storm (71. Willy Kumado), Pascal Gregor, Magnus Jensen, Brian Hamalainen, Kolbeinn Finnsson, Casper ‘Dani’ Winther, Lauge Sandgrav, Sævar Magnusson (71. Malik Abubakari), Jonathan Amon (80. Gustav Fraulo), Frederik Gytkjær (80. Marcel Rømer).

Tilskuertal: 4.149

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag