Lyngby Boldklub U19: Status på opstarten

Lyngby Boldklubs U19-hold er i fuld gang med en intensiv opstart og preseason, hvor både stab og spillere arbejder hårdt på at forberede sæsonen. De første uger har budt på hårdt arbejde på banen, taktisk træning og fokus på at skabe et stærkt kollektiv. Ifølge cheftræneren har truppen taget gode skridt mod en spændende sæson.

Piotr Haren står i spidsen for Lyngby Boldklubs U19-mandskab, og han har sat lidt ord på de første uger på banen efter ferien.

Opstarten har været præget af en intensiv træningsindsats, hvor fokus har været på både fysisk og mental forberedelse.

– Vi har virkelig lagt et stort stykke arbejde på banen allerede, siger cheftræner Piotr Haren og fortsætter.

– Spillerne har vist en fed indstilling og engagement, hvilket giver os et super fundament at arbejde ud fra. Det har været en fornøjelse at se dem rykke sig allerede og tage ansvar for deres egen træning.

Første ligakamp ligger d. 24. august, og de kommende uger kommer til at handle om fortsat at bygge på både individuelt og kollektivt, så holdet står det bedst mulige sted inden ligaen starter.

– Vi skal blive endnu skarpere på de ting, vi gerne vil være gode til i kampene. Vi vil gerne komme med et offensivt udtryk og være chanceskabende, så det er en prioritet for os de næste uger, uddybede Piotr.

Seneste test i preseason var i weekenden, hvor holdet var en tur i Aarhus for at spille træningskamp mod AGF. Kampen blev en målrig affære, hvor Lyngby trak sig sejrrigt ud af kampen med hele 5-3.

– Vores 1. halvleg var på et højt niveau på nær starten, hvor AGF scorer tidligt. Men på en halv time fører vi 5-1 og er rigtig gode offensivt. Der var mange ting, der var tæt på det udtryk vi gerne vil have, og det skal vi bygge ovenpå, sagde Piotr om kampen.

Forberedelse til førsteholdet

Det vigtigste mål for U19-holdet er at gøre flest mulige spillere klar til det næste skridt i deres karriere – førsteholdet. Piotr Haren understreger vigtigheden af dette arbejde:

– Vi har et ansvar for at gøre drengene klar, så de kan tage springet op på førsteholdet. I år skal vi fokusere og blive endnu bedre i det individuelle arbejde med spillernes færdigheder og deres forståelse af, hvad der skal til på et højere niveau.

– Det handler om at skabe en kultur og en mentalitet, der forbereder dem på de udfordringer, der venter på seniorniveau. Vi skal sikre, at de er fysisk, teknisk og mentalt klar til at tage det næste skridt.

U19-holdet har forsat et par uger til det går løs i ligaen mod Esbjerg d. 24. august. Holdet er som det lyder rigtig godt i gang med sæsonen, og vi glæder os til at følge det dygtige Lyngby-hold i det kommende år.

Akademiet præsenteres af Sydbank, og hvis du vil have endnu flere nyheder om arbejdet på vores Akademi, kan du tilmelde dig vores Støt Akademi-nyhedsbrev for 39,- kr. her.

#SammenForLyngby

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag