Lyngby fightede point hjem i Farum

Lyngby Boldklub sikrede sig tidligere i dag et vigtigt point i udekampen mod FC Nordsjælland efter en hårdt kæmpet 1-1-kamp på Farum Park.

Der var et stærkt fremmøde af Lyngby-fans i Farum, og de kunne tidligt se holdet blive presset af værterne. Allerede i kampens tredje minut måtte Jannich Storch diske op med en redning efter et tidligt skudforsøg fra FC Nordsjælland. Lyngby svarede hurtigt igen med deres eget forsøg i det fjerde minut, men kampen tog en drejning kort tid efter.

I det 14. minut bragte Sindre Walle Egeli FC Nordsjælland i front med et mål, der efterlod Lyngby med lidt arbejde foran sig. Nordsjælland fortsatte med at lægge pres på gæsterne og skabte flere farlige chancer.

Dog viste Lyngby kampånd, og i det 34. minut lykkedes det Jonathan Amon med en flot soloaktion at udligne med et vigtigt mål, der satte holdene lige inden pausen. Hans første mål i Lyngby-trøjen. Første halvleg sluttede med en afslutning, hvor Lyngbys Frederik Gytkjær modtog et gult kort i det 41. minut.

Anden halvleg blev skudt i gang med et Lyngby hold, der viste fornyet energi og bedre kontrol. Sævar Magnusson var tæt på at bringe Lyngby i front, men hans skud gik forbi målet. FC Nordsjælland pressede dog igen, og i det 57. minut måtte Jannich Storch igen redde sit hold med en flot redning.

Lyngby foretog flere udskiftninger, hvor blandt andet den nytilkomne Malik Abubakari som markerede sin debut og den 20-årige Willy Kumado blev sendt på banen i det 68. minut. FC Nordsjælland fortsatte med at lægge pres på Lyngbys forsvar, og det blev særligt farligt i det 74. minut, da et skud fra distancen ramte overliggeren efter Storch fik det yderste af sin handske på bolden.

Lyngby blev sat under massivt pres i slutningen af kampen, men holdet forsvarede sig heroisk, især i det 83. minut, hvor de formåede at blokere FC Nordsjællands chancer i målfeltet.

I det 86. minut foretog Lyngby endnu en udskiftning, hvor Peter Langhoff kom ind til sin debut og erstattede Frederik Gytkjær. Kampens sidste minutter var intense, og med to debutanter på banen lukkede Lyngby kampen ned og sikrede sig det ene point efter fire minutters tillægstid.

Med 4334 tilskuere på lægterne sikrede Lyngby sig et hårdt tilkæmpet point på en svær udebane.

FC Nordsjælland – Lyngby Boldklub

11.08.24 Kl. 14:00

3F Superliga, 4. spillerunde.

1-1 (1-1)

1-0, Sindre Walle Egeli (15 min)

1-1, Jonathan Amon (34 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Tobias Storm, Pascal Gregor, Magnus Jensen, Brian Hamalainen (Willy Kumado, 69), Kolbeinn Finnsson, Lauge Sandgrav (Gustav Fraulo, 79), Casper ‘Dani’ Winther’, Jonathan Amon (Malik Abubakari, 69), Sævar Magnusson, Frederik Gytkjær (Peter Langhoff, 87)