Karlsen før FCN: Det kræver en fokuseret indsats

I morgen klokken 14:00 fløjtes der op til kamp i Farum, når vi gæster Right to Dream Park. Modstanderen hedder i denne omgang FC Nordsjælland, og cheftræner Morten Karlsen forventer en tricky kamp.

– Jeg synes, vi har haft en rigtig god uge på træningsbanen, og jeg kan se, at vi stille og roligt bliver bedre i de forskellige aspekter af spillet. Vi er i fremgang på mange punkter og generelt synes jeg, at de sidste to uger har vist en positiv udvikling, fortæller Karlsen.

Efter sæsonens første tre spillerunder har Lyngby Boldklub indkasseret tidlige mål i alle kampe, og efter den seneste kamp mod Brøndby IF har der også været fokus på større koncentration og disciplin i starten af kampen.

– I de første tre kampe har vi indkasseret mål ret tidligt, og det er noget, vi har arbejdet på at lukke ned for. Vi skal kunne holde kampen lige så længe som muligt og holde nullet i længere perioder, fordi det er en konkurrencepræget liga, og vi skal stræbe efter at skabe flere muligheder for os selv.

For Karlsen og co. har forberedelserne op til kampen også fokuseret på vigtigheden af at tilpasse sig FC Nordsjællands hurtige og tekniske spillestil.

– Vi er forberedt på, at de spiller en lidt anderledes form for fodbold. De spiller hurtigere og med færre berøringer, så vi skal også være hurtigere i både tanke og handling for at give os selv de bedste forudsætninger. Vi har talt om, at der måske bliver færre dueller, og at der kan opstå længere perioder, hvor både vi og de er på bolden i længere tid, uden at vi rigtig kan komme ind og ramme hinanden.

Frederik Gytkjær har indtil videre været sæsonens eneste målscorer, og med mere fokus på angrebsfasen samt nyerhvervelsen af Malik Abubakari, håber cheftræneren, at vi snart kan få gang i målkontoen.

– Når du kommer bagud, ændrer kampen også karakter, og præmissen for kampen ændrer sig. Der er nogle modstandere, der trækker sig længere tilbage, hvilket gør det endnu sværere at score. Generelt, når man kigger på tallene, har det været ret lige kampe, vi har spillet indtil videre. Så selvfølgelig skal vi score flere mål, og der kan vi måske hjælpe os selv ved at få det første mål, siger han afslutningsvis.

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag