Traditionsopgør venter i pokalturneringen

Fredag blev der trukket lod til 2. runde af pokalturneringen, og der blev Boldklubben Frem fra 2. division trukket ud som modstander til De Kongeblå. Dermed venter der et vaskeægte traditionsopgør mellem to af dansk fodbolds store historiske klubber – med i alt 241 års klubhistorik, 8 Danmarksmesterskaber (6 til BK Frem, 2 til Lyngby) og 4 pokaltitler (2 til hver klub).

BK Frem og Lyngby er dog sjældne modstandere på banen, og ikke siden 2009 har de to hold mødtes i en betydende kamp. Det laves der altså om på nu i Oddset Pokalen i september, hvor kampene i 2. runde spilles. Opgøret er ikke endelig programsat endnu, men spilles mellem 3. og 5. september hos BK Frem i Valby Idrætspark.

Så snart kampen er programsat melder vi naturligvis yderligere info ud.

Foto herunder: Mikkel Beckmann tackler en BK Frem-spiller tilbage i 2007. Frem og Lyngby mødtes flere gange op gennem nullerne. Foto (c) fodboldbilleder.dk

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag