Lyngby henter Malik Abubakari

Lyngby Boldklub forstærker offensiven med den 24-årige ghaneser Malik Abubakari. Angriberen er købt fri af sin kontrakt med Malmö FF og tiltræder i Lyngby Boldklub på en 3-årig aftale.

Hos De Kongeblå bliver han klubbens nye nummer 9, og fodboldchef Nicas Kjeldsen er glad for tilgangen af Abubakari:

”Malik har som angriber en rigtig spændende pakke. Han kan give os noget af det, som vi har manglet på den forreste linje i form af noget fart og nogle dybe løb, som vi måske har savnet lidt. Det er ikke en en-til-en erstatning for Andri, selvom Malik har noget af den samme ’presence’ på banen. Men Malik giver os nogle flere strenge og spille på og passer godt ind i vores måde at spille på.”

”Vi er glade for at det er lykkedes at lave en aftale med Malik og Malmö om en transfer, og ser frem til at se Malik med vikingen på brystet” fortæller Nicas Kjeldsen.

Malik Abubakari har tidligere i karrieren optrådt for flere portugisiske klubber inden han i 2021 blev købt af Malmö FF. Hos den svenske mesterklub har Abubakari spillet 38 kampe og scoret 8 mål – men undervejs også været udlejet til HJK Helsinki, Slovan Bratislava og senest Viborg FF.

Abubakari tiltræder i Lyngby Boldklub med øjeblikkelig virkning og har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2027.

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag