Michael Opoku: U19 EM var en stor oplevelse

Lyngby Boldklub har haft et kongeblåt talent til U19 EM, da Michael Opoku tørnede ud i den rød-hvide trøje tidligere på måneden. Vi har talt med Michael om hans oplevelse ved slutrunden.

Sæsonstarten tog en positiv drejning for Michael Opoku, da han blev efterudtaget til U19-truppen, der spillede EM i midten af juli måned.

I dag er Michael tilbage på Lundtoftevej og i fuld gang med Superliga-sæsonen, og her har han taget en positiv landsholdsoplevelse med sig i bagagen. Turneringen bød på kampe mod Spanien, Frankrig og Tyrkiet og allerede inden kampene var det en forventningsfuld Michael, der tog afsted.

– Jeg blev indkaldt lidt sent til turneringen, men blev selvfølgelig meget glad for at blive kaldt ind. At spille en slutrunde for Danmark er en stor chance og en fantastisk mulighed for at spille mod de bedste lande i verden, sagde Michael om udtagelsen.

Michael havde generelt en positiv oplevelse med at være afsted og fik også spilletid i alle tre kampe undervejs. Selv var han også glad for sin præstation og evne til at spille sig ind som en vigtig del af holdet.

– Jeg havde en følelse af, at jeg viste mig godt frem. Jeg trænede godt og fik indhop i de to første kampe. I kampen mod Frankrig fik jeg også lavet en assist og mod Tyrkiet i den sidste gruppekamp startede jeg inde. Vi fik desværre ikke resultaterne til at spille os videre, men jeg er glad for min egen indsats til turneringen. Det var en stor oplevelse, tilføjede Michael.

Selvom det ikke lykkedes de danske spillere at avancere fra gruppen, var det uden tvivl en positiv kongeblå historie med Michaels deltagelse, som klubben er stolte af. Tillykke til Michael, som nu kan fokusere fuldt ud på den spændende sæson, der er i vente på Lundtoftevej.

Michael Opoku præsenteres af Nordic Wood Industries.

#SammenForLyngby

Sunweb og Lyngby Boldklub indgår partnerskab – kickstarter samarbejdet til AGF-kamp

Æresmedlem Hans Bjerg-Pedersen fylder 80 år

U15 sejr på Akademi Dag