Lyngby Boldklub U15 deltog i Malmø Trophy

I weekenden deltog Lyngby Boldklubs unge talenter i den prestigefyldte Malmø Trophy, hvor de stod overfor stærke internationale ungdomshold, herunder Real Madrid og PAOK FC. Det blev en turnering fyldt med intensitet, gode kampe og ikke mindst gode erfaringer for U15-spillerne at tage med hjem.

Turneringen bød samlet set på flere udfordrende kampe for Lyngby-holdet. Spillerne fik muligheden for at måle sig mod nogle af de bedste spillere i deres aldersgruppe. De lagde ud mod PAOK i første kamp, som endte 0-0, men den blev spillet med god intensitet og i højt tempo. Kun få timer efter ventede turneringens største opgave mod Real Madrid. Kampen var naturligt en kæmpe oplevelse, der endte i et 5-0-nederlag til en bedre modstander.

På dag to ventede endnu to kampe. Først mod brasilianske Legiao FC fra morgenstunden, som endte i en storsejr til de kongeblå, der foldede sig ud. Sent på eftermiddagen ventede så Malmø i sidste gruppekamp. De lyseblå trak desværre det længste strå og tog en 1-0 sejr med videre. Det betød, at Lyngby i den sidste placeringskamp om søndagen skulle møde et velkendt hold i B93.

U15 fik i alt spillet fem kampe på tre dage og er i den grad blevet flere gode oplevelser og erfaringer rigere. Præstationer var en smule svingende, men ifølge cheftræneren var der ingen tvivl om, at der var flere positiver fra turen.

Det har været en fed turnering at deltage i. Drengene har spillet mod virkelig stærke hold og har spillet i højt tempo i stort set alle kampe. Det er værdifuldt for gruppen, og det er fedt at kunne tage en kort tur til Malmø og have hold af den kaliber samlet. Trætheden meldte sig i de sidste kampe, hvilket er fuldt forståeligt med det tætte program. Uanset skal spillerne have ros for arbejdsindsatsen, og det de lagde i det, siger U15-cheftræner Simon Sellerup.

Udover de sportslige aspekter, var turneringen også en vigtig social begivenhed. Tiden mellem kampene blev selvfølgelig også brugt på god sportslig forberedelse, men der var også god tid til at styrke sammenholdet i gruppen på hotellet og i de frie timer om aftenen, hvilket altid er vigtigt for en Lyngby-trup.

Selvom der ikke er mange aktiviteter tilbage for U15 på denne side af sommerferien til at bruge erfaringerne fra turen, så vender holdet hjem til en uge, hvor sidste ligakamp venter på lørdag mod FC Nordsjælland. Vi ønsker held og lykke til de unge drenge i deres sidste kamp, inden de kan blive sendt på velfortjent sommerferie.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå

Status på vores udlejede kongeblå spillere

Programmet for resten af efteråret er klar

Tag med fanbussen til Aalborg