U17-pokalfinaleoptakt med Younes Pedersen

Tirsdag aften står Lyngby Boldklubs U17-drenge i pokalfinalen mod Brøndby IF, og det er en kamp, som holdet og teamet bag ser frem til.

Det er en af sæsonens helt store kampe og oplevelser, der venter, når de kongeblå U17-drenge for andet år i træk står i pokalfinalen mod Brøndby IF.

U17-cheftræner, Younes Khabtani Pedersen, fornemmer da også en trup, der i den grad glæder sig til aftenens opgave.

– Kampen betyder rigtig meget for drengene. De har set frem til den lige siden, at man gik videre fra semifinalen. Nogle af dem spillede også finalen sidste år, og det var en kæmpestor oplevelse. Der er ingen tvivl om, at det er en stor dag for os alle sammen, siger U17-cheftræneren, som ikke lægger skjul på vigtigheden af, at holdet husker at nyde oplevelsen.

– Medmindre man ender i Manchester City eller Real Madrid, så er det ikke mange finaler, man får lov til at få igennem et fodboldliv. Man skal huske at nyde det imens man er i det, og drengene lærer virkelig meget af at stå i en så tilspidset situation.

Lyngby Boldklubs U17-talenter har revanche til gode ift. sidste års pokalfinale, hvor Brøndby IF ligeledes stod på modsatte banehalvdel. Ved den lejlighed snuppede holdet fra vestegnen pokalen efter straffesparkskonkurrence, og Younes Pedersen mener, at holdet ser ind i en ny tæt kamp.

– Jeg forventer, at det igen bliver en tæt kamp. Vi har spillet meget lige kampe med dem i den her sæson, hvor vi spillede 2-2 på hjemmebane i starten af sæsonen, og tabte på udebane i marts efter, at vi ellers var foran, men hvor de så var utroligt kyniske i anden halvleg. Det kan gå begge veje, men jeg har en stor tro på, at vi kan tage den i dag. Alle glæder sig helt vildt til oplevelsen, og vi håber at se en masse kongeblå fans på lægterne, slutter cheftræneren.

Kampen fløjtes i gang i Tingbjerg Idrætspark kl. 18:30.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske