Lyngby Boldklub får nyt logo

På ryggen af 103 års klubhistorie – heraf de sidste 30 år med det nuværende vikingelogo – opstår nu et nyt klublogo, der fremover vil samle Lyngby Boldklub på tværs af moderklub, akademi og førstehold.

Det nye logo forener Lyngbys kendte vikingelogo med cirklerne og designelementer fra det oprindelige Lyngby-logo, der de senere år er blevet tiltagende populært i fanmiljøet og også indgik som hovedelement i klubbens jubilæumslogo fra 2021.

Det fulde klubnavn og stiftelsesåret er således tilbage i logoet. Vikingeikonet, der i det gamle logo sås i profil, er nu vendt for at symbolisere en klub, der kigger mod fremtiden, mod nye mål og ind i en ny æra. Den historisk ukorrekte vikingehjelm er desuden erstattet af en kongekrone for at symbolisere tilknytningen til Kongens Lyngby.

Det er det kreative bureau Uncle Grey, der på foranledning af kræfter i Friends of Lyngby og bestyrelsen står bag stregerne til Lyngbys nye viking og det nye klublogo, der bliver det femte af sin slags i klubhistorien.

Vikingen som symbol er fortsat en central del af logoet og et ikon for værdierne i Lyngby Boldklubs fortælling. På det fodboldmæssige område står vikingerne for den offensive og aggressive stil, som man forbinder Lyngby med inde på banen.

Uden for banen er klubben en familieklub med stærke lokale rødder. At der med stor sandsynlighed har boet vikinger i Lyngby-området tæller som et plus, men det afgørende for fortællingen er vikingernes forhold til familien. I vikingesamfund var familie og slægten afgørende, og det var en tid, hvor man i høj grad værnede om sine nærmeste og lokalsamfundet. Alt sammen noget, der er en central del af fortællingen om Lyngby Boldklub anno 2024.

Det nye logo blev vedtaget på først den ordinære generalforsamling i moderklubben den 21. februar, og sidenhen bekræftet med et par designændringer – sidste gang på ekstraordinær generalforsamling den 9. april. Siden da har logoet været hemmeligt, mens klubben har arbejdet videre med implementeringsplanerne.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske