Friends of Lyngby: Nyt logo markerer en ny æra

Lyngby Boldklub og Friends of Lyngby har i dag præsenteret et nyt klublogo, der tager Lyngby Boldklub ind i en ny æra.

Det er bestyrelsen og ejergruppen Friends of Lyngby, der i begyndelsen af 2023 besluttede at gå i gang med planerne om et nyt logo. Det nye logo blev tidligere på foråret stemt igennem på to generalforsamlinger i moderklubben, som vedtægterne foreskriver.

Det nye klublogo er således klar til den kommende sæson, og kommer til at pryde kamptøj i både breddeafdelingen og den professionelle afdeling.

– Vi i Friends of Lyngby, bestyrelsen og klubbens ledelse har længe gået med tankerne om at re-designe og flytte Lyngby Boldklubs brand i en mere moderne retning, hvor man peger klubbens visuelle udtryk ind mod fremtiden – for at markere en ny æra og begyndelsen på næste kapitel i over 100 års klubhistorie. På den baggrund præsenterer vi i dag det nye logo, fortæller Andreas Byder, adm. Direktør i Lyngby Boldklub A/S.

Klublogoet er en stor identitetsmarkør for rigtig mange kongeblå fans, og Andreas Byder har da også stor respekt for de mange holdninger, der utvivlsomt vil være til beslutningen om at præsentere et nyt klublogo. Direktøren håber dog, at det nye logo på sigt vil knytte alle kongeblå fans tættere sammen end nogensinde før.

– Vi er klar over, at der er følelser forbundet med dagens nyhed, og vi har stor respekt for de fans, der i dag har en speciel følelse i maven. For nogle er det et logo, der er forbundet med mange gode minder, mens det for andre vil stå for nogle mindre gode ting. Vores håb og tro er at vi sammen – om ikke i dag, så i fremtiden – kan mødes under de nye faner, og være sammen for Lyngby. Mere end nogensinde før, fortæller Andreas Byder, adm. direktør i Lyngby Boldklub.

En proces med mange følelser – og hensyn

Processen med det nye logo har været godt 18 måneder. Her har klubben løbende haft dialog med forskellige målgrupper i fanmiljøet, klubbens koryfæer og moderklubbens bestyrelse for at finde balancen mellem ønsket om et mere moderne udtryk og respekten for klubbens historie.

– Vi har forsøgt at inddrage fans og klubfolk i så høj grad, som det har kunnet lade sige gøre. Vi vedtog tidligt en præmis om, at skulle vi i mål, så kunne vi hverken høre alles mening eller gøre alle tilfredse. Så vi har haft nogle indledende fokusgrupper, hvor vi har testet idéer af for forskellige aldersgrupper i fanmiljøet. De inputs har vi brugt til at tilrette logoforslaget sammen med Uncle Grey, der har hjulpet os hele vejen igennem.

– Logoforslagene har været vidt forskellige, og vi har flere gange ændret store og små detaljer på foranledning af inputs fra fans og koryfæer, der i den sidste fase fik mulighed for at se det næsten færdige logo. Den proces betød blandt andet, at vi måtte igennem en ekstra generalforsamling for at få det endelige logo på plads, men det tog vi gladelig med for at nå hele vejen rundt, fortæller Andreas Byder

Byder og resten af Friends of Lyngby har været glade for den store interesse omkring arbejdet med logoet – som også har været lærerig for klubben:

– Vi har undervejs lært utroligt meget om vores klub. Vi har eksempelvis lært, at der er mange af vores ældre fans, der aldrig har brudt sig om det gamle vikingelogo, men også at tilknytningen til vikingen har en stor betydning for vores unge fans. Alt det har vi taget med, og vi er meget taknemmelige for de inputs vi har fået undervejs fra alle involverede, fortæller Andreas Byder

Det nye logo blev vedtaget på først den ordinære generalforsamling i moderklubben den 21. februar, og sidenhen bekræftet med et par designændringer – sidste gang på ekstraordinær generalforsamling den 9. april. Siden da har logoet været hemmeligt, mens klubben har arbejdet videre med implementeringsplanerne.

#SammenForLyngby

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske