David Nielsen stopper i Lyngby Boldklub

Cheftræner David Nielsen stopper hos De Kongeblå, når hans kontrakt udløber denne sommer. Lyngby Boldklub takker ham for et fantastisk forår.

Nogle gange passer ting ind på det helt rigtige tidspunkt. Det var præcis tilfældet tidligere på året, da Lyngby Boldklub stod uden cheftræner og manglede en til at styre det kongeblå skib i havn og sikre endnu en sæson i 3F Superligaen.

Ind kom David Nielsen på en aftale frem til sommer med et ønske om at hjælpe den klub, der både som spiller og cheftræner har stået ham nært.

Missionen om at overleve i Superligaen lykkedes, men nu er tiden kommet til at parterne i fred og fordragelighed igen går hver til sit for denne omgang.

Direktør i Lyngby Boldklub, Andreas Byder, takker David Nielsen for det flotte forår og glæder sig over, at parterne skilles på god fod.

– Først og fremmest vil jeg sige, at vi er absurd taknemmelige for, at David trådte til i vinter, da vi ikke blot stod og manglede en cheftræner, men også en cheftræner, der en-til-en havde Davids kompetencer. David var rette mand på rette tidspunkt, og han viste et stort kongeblåt hjerte ved at tage opgaven på sig, siger Byder inden, at han fortæller om processen.

– Fuldstændig som aftalt fra start, har vi sat os ned med David her efter sæsonen, og vi er enige om, at selvom vi stadig elsker David og David elsker Lyngby Boldklub, så er det ikke det rette tidspunkt for os at fortsætte samarbejdet.

David Nielsen har utvivlsomt en stor stjerne i Lyngby Boldklub, og der er heller ingen tvivl om, at han også er højt elsket blandt de kongeblå fans.

Selv føler David da også et tæt bånd til Lyngby Boldklub, og han takker alle kongeblå for en kort, om end fantastisk tid i klubben.

– Der er ingen tvivl om, at jeg har et helt særligt bånd til Lyngby Boldklub, og at det har været nogle uforglemmelige måneder tilbage i klubben. Det var en fantastisk mission, som vi sammen lykkedes med, og jeg har nydt at møde ind i klubben og ikke mindst løbe ind på Lyngby Stadion foran fansene, siger David Nielsen, som især glæder sig over igen at mærke magien mellem fansene og holdet.

– Vi endte jo med ikke at tabe en eneste kamp på hjemmebane, og det er et udtryk for den her særlige stemning, samhørighed og magi mellem holdet og fansene, som jeg vidste var så vigtig for, at vi kunne lykkes. Det er Lyngby Boldklub, når det er allerbedst, og det elsker jeg klubben for.

– Det vigtigste i alt det her er, at Lyngby Boldklub stadig er i Superligaen. Det var det, der var missionen fra dag ét, og det er så vigtigt for os alle sammen, at det lykkedes. Jeg vil gerne sige tak til spillerne, der virkelig har vist, hvor stærk en gruppe de er, og ikke mindst også fansene, hvis opbakning uden tvivl har været med til at sikre os livsvigtige point, slutter David Nielsen.

David Nielsen vil være på Lyngby Stadion ved først mulige hjemmekamp, så han kan blive hyldet af Lyngby Stadion.

#SammenForLyngby

Nederlag til de svenske mestre

Se kampen mod Malmö FF her

Truppen til dagens træningskamp mod Malmö FF