Kongeblå talenter er i EM-kvartfinale

Valdemar Lykke Lützhøft og Aksel Jørgensen har været med til at spille Danmark i U17 EM-kvartfinalen, hvor Tjekkiet venter kl. 16:30.

I disse dage løber U17 EM af stablen på Cypern, og her er både Danmark og ikke mindst Lyngby Boldklub flot repræsenteret. De Kongeblå har således både Valdemar Lykke Lützhøft og Aksel Jørgensen med på holdet, og de har gjort en god figur.

Danmark åbnede turneringen med en 2-0-sejr over Wales, og her blev det til fuld spilletid på højrbacken til Valdemar Lützhøft, imens Aksel Jørgensen kom ind på den centrale midtbane i de sidste 10 minutter.

Det samme gjorde sig gældende i kampen efter, hvor det blev 2-2 mod Kroatien. Også her fik Lützhøft fuld spilletid, imens Jørgensen i denne omgang fik godt og vel et kvarter på banen.

Med fire point i to kampe, så det godt ud for de danske talenter, men de fik det svært i sidste kamp, hvor det blev til et 4-0-nederlag til et stærkt østrigsk mandskab. Valdemar Lützhøft fik en time på banen, imens Aksel Jørgensen blev skiftet ind i pausen.

Trods nederlaget har Danmark dog kvalificeret sig til kvartfinalen, og her venter Tjekkiet her til eftermiddag kl. 16:30. Kampen kan ses på DR2.

Vi hepper på Danmark og ikke mindst vores kongeblå drenge!

#FremtidenErKongeblå

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske