Lyngby Boldklub sikrer endnu en sæson i Superligaen

De Kongeblå spillede 0-0 i Hvidovre, hvorfor endnu en sæson i 3F Superligaen blev sikret.

Der var lagt op til en af de der helt specielle kongeblå eftermiddage, da Lyngby Boldklub her til eftermiddag tog til Hvidovre for at spille den sidste og afgørende kamp i årets 3F Superliga.

Allerede fra kl. 11:00 var der god kongeblå i stemning hjemme på Lyngby Stadion, hvor omkring 300 fansene varmede op i Wolt Market-zonen, hvorfra spillerne blev sendt godt afsted mod Hvidovre.

Her havde omkring 2600 Lyngby-fans indfundet sig på udebaneafsnittet, og de blev vidne til endnu et kongeblåt drama af den anden verden, der heldigvis faldt ud til Lyngby Boldklubs fordel.

Hvidovre kom bedst fra land, og Jannich Storch måtte også hive et par gode redninger frem i kampens indledning. Det skulle så langt fra blive de sidste redninger fra Storch her til eftermiddag.

Lyngby Boldklub skabte ikke de store chancer i kampens indledende fase, og det forblev lidt for ofte ved gode tilløb.

Kort før pausen kom De Kongeblå dog frem til en fornuftig chance, da et langt indkast blev forlænget til bagerste stang, hvor Jonathan Amon kom frem til en afslutning tæt under mål. Filip Djukic kom dog godt ud og fik taget sig godt af forsøget.

Dermed gik begge hold målløse til pause.

Hvidovre kom bedst ud til pausen, og det hele virkede til at blive mere og mere nervøst for Lyngby-drengene inde på banen. Både Simon Makienok og Lirim Qamili havde bud efter et føringsmål, men uden at det for alvor blev farligt.

Lyngby Boldklub bød sig også offensivt til i momenter, og Kolbeinn Finnnsson tog et godt løb op ad venstrekanten, hvorefter han fandt Frederik Gytkjær i feltet. Hårdt presset fik han sendt et hovedstød afsted, men afslutningen havnede desværre i favnen på målmanden.

Lyngby Boldklub kom en anelse under pres i de sidste 20 minutter, og Jannich Storch hev et par deciderede klasseredninger frem. Målmanden stod i det hele taget en fremragende kamp, og han havde stor ære i, at Hvidovre ikke kom på tavlen denne eftermiddag.

På tavlen kom Lyngby Boldklub heller ikke, men i dag var det knapt så vigtigt, da uafgjort var rigeligt til at sikre endnu en sæson i 3F Superligaen.

Jublen kunne derfor bryde løs blandt både trup og stab, der kunne storme ud til de omkring 2500 medrejsende fans og juble over endnu en kongeblå sæson i Superligaen.

Hvidovre IF – Lyngby Boldklub

25.05.24 Kl. 15:00 på Pro Ventilation Arena

32.Spillerunde i 3F Superligaen

0-0 (0-0)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Tobias Storm, Pascal Gregor, Andreas Bjelland (10. Brian Hamalainen), Lucas Lissens, Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer, Casper ‘Dani’ Winther, Frederik Gytkjær (82. Sævar Magnusson), Jonathan Amon (45. Tochi Chukwuani), Andri Gudjohnsen.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske