Fantastisk sejr: De Kongeblå tog vital 3-1-sejr

Lyngby Boldklub tog i dag en fantastisk sejr, da Viborg FF blev sendt hjem med et 3-1-nederlag.

Der findes gode dage på Lyngby Stadion, og så findes der de der dage, hvor solen skinner, øllet er ekstra koldt og resultat bare flasker sig.

Mandag eftermiddag var netop en af de dage, og det hele mundede ud i stor ekstase på både bane og lægter.

Før kampen var stemningen allerede fantastisk, men på banen blev der faktisk hurtigt lagt en lille dæmper på festen.

Lyngby Boldklub startede ellers fint på bolden, men efter 11 minutter smed gæsterne fra Viborg en lang bold i dybden, og så kunne Isak Jensen runde David Jensen i målet og gøre det til 0-1.

Kampen var herefter en spillemæssig lettere nervøs affære, og det var småt med chancer i begge ender.

Andri Gudjohnsen var dog tæt på at et par omgange, men et hovedstød endte først lige på målmanden, hvorefter islændingen opsnappede en tilbagelægning, men fik sin afslutning reddet ved forreste stang.

Kort før pausen var Viborg i stedet tæt på at gøre det til 2-0, men Lucas Lissens fik reddet et hovedstød helt inde på egen streg.

Det blev dog ikke til flere mål i første halvleg, hvorfor gæsterne gik til pause med en 0-1-føring.

Kampen fortsatte i det lettere chancefattige spor i starten af anden halvleg. Viborg havde mest bud efter endnu en scoring, da Serginho blev sendt alene igennem med David Jensen. Kolbeinn Finnsson nåde dog flot tilbage og fik akkurat forstyrret Viborg-offensivspilleren, så der ikke blev sendt en god afslutning afsted.

Få minutter senere begyndte der så småt at blive åbnet for kampen, og chancerne blev flere.

Efter en times tid vendte Ementa rundt i feltet og sendte en afslutning mod Lyngby-målet. David Jensen reddede dog i sikker stil.

Lyngby Boldklub bed dog også mere og mere fra sig, men det var for ofte lige ved og næsten for De Kongeblå i denne fase af kampen.

Med 20 minutter igen fik Kolbeinn Finnsson sendt en afslutning afsted, men venstrebackens afslutning sad desværre lige på Viborg-keeperen, der tog sig sikkert af forsøget

Med 10 minutter igen lignede det gevaldigt et kongeblåt nederlag, men et indskiftning kort forinden skulle vise sig at blive helt afgørende.

Her var Sævar Magnusson nemlig kommet på banen, og islændingen brændte fuldstændig banen af i de omkring 20 minutter han var på banen.

Efter 81 minutter vendte Frederik Gytkjær på en tallerken i feltet, og angriberen sendte en god afslutning afsted. Bolden prellede af på stolpen, men heldigvis var netop Sævar Magnusson klar på returbolden, og han sendte bolden mellem benene på målmanden og i netmaskerne til 1-1.

Herfra gik det stærkt.

Efter 84 minutter havde Sævar Magnusson fundet plads i Viborg-feltet efter en dødbold, og da bolden røg hen mod islændingen, helflugtede han flot bolden i kassen via overliggeren til 2-1.

Stemningen var elektrisk på Lyngby Stadion med udsigten til en vigtig sejr, men det blev endnu bedre kort tid efter.

Efter 89 minutter sendte Andri Gudjohnsen flot ligeledes indskiftede Tochi Chukwuani alene igennem med Viborg-målmanden, og Tochi svigtede ikke, men hamrede i stedet bolden i nettet til 3-1. Det var Tochi Chukwuanis sidste hjemmekamp på Lyngby Stadion, og i jubelscenen var det tydeligt, at målet betød noget særligt for midtbanespilleren.

Lyngby Boldklub sad solidt på kampen i de syv ekstra minutter, hvorfor De Kongeblå tog en mindeværdig og ikke mindst vigtig 3-1-sejr.

Med sejren er Lyngby Boldklub tre point foran OB forud for sidste runde, der spilles på lørdag, hvor Hvidovre venter.

Lyngby Boldklub – Viborg FF

20.05.24 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 31. Spillerunde.

3-1 (0-1)

0-1, Isak Jensen (11 min)

1-1, Sævar Magnusson (82 min)

2-1, Sævar Magnusson (85  min)

3-1, Tochi Chukwuani (89 min)

Lyngby Boldklub: David Jensen, Tobias Storm, Lucas Lissens, Andreas Bjelland (88. Johan Meyer), Brian Hamalainen, Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer (75. Sævar Magnusson), Casper ’Dani’ Winther, Frederik Gytkjær (90+ Nikolai Baden), Jonathan Amon (88. Tochi Chukwuani), Andri Gudjohnsen.

Tilskuertal: 6.614

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe