Kongeblåt nederlag i Nørreskoven

Lyngby Boldklub kæmpede bravt i Nørreskoven, men tabte med 1-0 til Vejle Boldklub.

Sæsonen i 3F Superligaen nærmer sig med hastige skridt sin afslutning, og onsdag aften stod den så på et besøg i Vejle for De Kongeblå.

Begge hold kæmper for at holde nedrykningsstregen på afstand til det sidste, så der var spænding og intense dueller fra første fløjt.

Spillemæssigt var det dog klart David Nielsens tropper, der kom bedst fra land, og det meste af spillet foregik på Vejle banehalvdel. Det kneb dog med at skabe chancer i denne fase af kampen.

Efter små 20 minutter begyndte det dog at løsne lidt op i offensiven alt imens, at De Kongeblå stadig sad solidt på opgøret.

Efter 19 minutter satte Lyngby Boldklub gang i en god omstilling, hvor Jonathan Amon mod tre Vejle-spillere fik sendt bolden på tværs mod Andri Gudjohnsen. Angriberen kunne dog akkurat ikke nå frem til afleveringen, som ellers havde bragt ham alene igennem med Vejle-målmanden.

Minuttet vandt Casper ’Dani’ Winther en hård duel midt på banen, hvorefter han fik prikket bolden videre til Tobias Storm, der lagde en høj bold op til Andri Gudjohnsen. Islændingen steg uimodståeligt til vejrs og lagde bolden til rette for Kolbeinn Finnsson, som halvflugtede kvalificeret med det kolde højre. Nathan Trott fik dog af to omgange styr på forsøget.

Vejle sled sig langsomt bedre med i kampen, men det var primært på omstillinger og standardsituationer, at de havde bud efter et føringsmål. Deciderede chancer sled de med at skabe.

Kort før pausen kom Lyngby Boldklub frem til en sidste fin chance, da Jonathan Amon blev nedlagt i en god omstillingsmulighed.

Amerikaneren blev nedlagt og fik et frispark på kanten af feltet, og det tog Andri Gudjohnsen sig af. Islændingens forsøg strøg dog snært over mål.

Kort efter fløjtede dommeren til pause med 0-0 på måltavlen.

Ingen af holdene kom for alvor godt ud til anden halvleg, og der skulle da også en fejl i det kongeblå opspil til for, at der kom en chance til Vejle.

En følt afslutning mod det lange hjørne kunne dog ikke overrumple Jannich Storch, som reddede i sikker stil.

Lyngby Boldklub svarede igen med det samme. Først med et fint langskudsforsøg fra ’Dani’, der dog blev reddet i sikker stil, men derefter med kampens største chance.

De Kongeblå kombinerede flot igennem Vejle-feltet inden, at Gudjohnsen med hælen lagde bolden til rette for Lucas Lissens i feltet. Belgieren sendte et fint forsøg afsted, men Nathan Trott hev en stor redning frem inde på stregen.

Starten på anden halvleg var en ganske jævnbyrdig affære, og hjemmeholdet bed da også fra sig. Efter en times spil kom de godt over venstresiden, hvorfra German Onugkha kom først på bolden. Den giftige angribers afslutning gik dog forbi mål.

Få minutter senere blev værterne igen farlige, og igen var det i deres venstreside. Denne gang trak de ind i banen og afsluttede mod det lange hjørne, men heldigvis sneg bolden sig snært forbi Storchs ene stolpe.

Kampens store betydning begyndte for alvor at skinne igennem i denne fase af kampen, hvor hjemmepublikummet livede gevaldigt op, og Vejle stille og roligt begyndte at presse mere på.

Efter 68 kom føringsmålet da også til værterne, da German Onughka steg til vejrs på et hjørnespark og headede bolden i det lange hjørne.

Kampen begyndt herefter at bølge frem og tilbage, og Vejle blev farlige på omstillinger alt imens, at Lyngby Boldklub forsøgte at kombinere sig gennem hjemmeholdets defensiv.

De sidste små 10 minutter fik Lyngby Boldklub dog lagt et godt tryk rundt om hjemmeholdets mål og både Kolbeinn Finnsson, Andri Gudjohnsen og Vejle selv havde bud efter egne netmaskerne, men vis ikke Vejles dygtige keeper stod i vejen, så fløj boldene snært forbi mål.

Efter seks intense tillægsminutter fløjtede dommeren kampen af, hvorfor Vejle kunne juble over en 1-0-sejr.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er mandag, hvor Viborg gæster Lyngby Stadion til sæsonens sidste hjemmekamp.

Vejle BK – Lyngby Boldklub

15.05.24 Kl. 18:00 på Vejle Stadion

1-0 (0-0)

1-0, German Onughka (68 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Tobias Storm, Pascal Gregor (84.Michael Opoku), Andreas Bjelland (63. Johan Meyer), Lucas Lissens, Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer (76. Frederik Gytkjær), Casper ‘Dani’ Winther, Sævar Magnusson (63. Tochi Chukwuani), Jonathan Amon, Andri Gudjohnsen.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske