Baden-kasse i snævert Future Cup-nederlag til Brøndby IF

De Kongeblå tabte i dag med 2-1 i Future Cup til et stærkt Brøndby-mandskab. Nikolai Baden stod for den enlige Lyngby-kasse.

Mandag eftermiddag rejste De Kongeblå mod den københavnske vestegn for at spille sæsonens femte Future Cup-kamp.

Lyngby Boldklub havde lejlighed til at give spilletid til masser af de spillere, der ikke har set banen meget i den senere tid. Samtidig var bænken spækket med unge kongeblå talenter.

Brøndby IF kom til kampen med et stærkt hold, og det blev blandt andet til et gensyn med de tidligere Lyngby Boldklub-spillere, Thomas Mikkelsen og Kevin Tshiembe, og de var desværre ikke særligt gæstfrie set med de sportslige briller.

Det stærke Brøndby-mandskab sad på det meste af spillet i første halvleg, om end De Kongeblå bed fint fra sig i momenter.

Ingen af holdene formåede dog at komme på tavlen i kampens første halvdel.

Anden halvleg startede klart bedst for værterne.

Få minutter inde i anden halvleg, blev de tilkendt et straffespark, og det omsatte Emmanuel Yeboah til en 1-0-føring, da han passerede den unge kongeblå keeper, Viggo Andersen.

Et kvarters tid senere satte de blå/gule yderligere trumf på, da de gjorde det til 2-0 ved Sebastian Sebulonsen.

Glæden varede dog kort for hjemmeholdet, da Lyngby Boldklub kort efter fik bragt spænding tilbage i opgøret. Nikolai Baden startede i offensiven til dagens kamp, og efter 66 minutter udnyttede han således chancen til at bringe sig på tavlen med en skarp afslutning.

Resten af kampen blev en tæt affære, men der kom ikke flere mål, hvorfor De Kongeblå led årets første Future Cup-nederlag.

Lyngby Boldklub spiller en enkelt Future Cup-kamp mere i denne sæson, og det er d. 6. maj på udebane mod AGF.

Brøndby IF – Lyngby Boldklub

15.04.24 Kl. 13:00, Bane 3 i Brøndby

Future Cup

2-1 (0-0)

1-0, Emmanuel Yeboah, Straffespark (48 min)

2-0, Sebastian Sebulonsen (61 min)

2-1, Nikolai Baden (66 min)

Lyngby Boldklub: Viggo Matthiesen-Andersen, Johan Meyer, Malthe Henriksen, Gustav Mortensen, Brian Hamalainen (72. Valdemar Lykke), Lauge Sandgrav, Casper ’Dani’ Winther (45. Mathias Kaarsbo), Parfait Bizoza (88. Nicolas Bosselmann), Nikolai Baden (66. Mickael Dosso), Enock Otoo (66. William Steindorsson), Michael Opoku.