Remis mod Hvidovre på Lyngby Stadion

Lyngby Boldklub kom tilbage fra 0-1 og fik 1-1 i dagens hjemmekamp mod Hvidovre. Andri Gudjohnsen stod for det kongeblå mål.

Der var vigtige point på højkant, da Lyngby Boldklub i dag tog imod Hvidovre IF hjemme på Lyngby Stadion.

Lyngby Boldklub kom bedst fra land og 20 minutter inde i kampen, burde De Kongeblå have bragt sig foran med mindst en enkelt pind.

Efter fem minutter forlængede Andri Gudjohnsen en lang aflevering til Jonathan Amon, som flot lage bolden på tværs til Kolbeinn Finnsson, der var fri ved bagerste stang. Islændingens forsøg blev dog pillet flot af en fremadstormende Filip Djukic, som var tilbage i Hvidovre-buret.

Små 10 minutter senere blev Jonathan Amon sendt alene igennem i en lettere spids vinkel, men amerikanerens afslutning blev overplaceret og strøg forbi kassen.

Efter 20 minutter tog Sævar Magnusson chancen fra kanten af feltet, og da en Hvidovre-spiller tog fra med armen i feltet, pegede dommeren efter et VAR-gennemsyn på pletten.

Andri Gudjohnsen tog ansvar, men misbrugte forsøget fra 11-meterpletten.

Hvidovre var i indledning i momenter godt med på bolden, men Lyngby Boldklub tog mere og mere over som første halvleg skred frem.

Mod afslutningen på første halvleg kneb det dog med at skabe kongeblå chancer, og i stedet kom gæsterne frem til et par chancer.

Tættest på et føringsmål til vestegnsholdet var Simon Makienok, som dog headede lige på Jannich Storch, som Superliga-debuterede for Lyngby Boldklub.

Begge hold gik derfor målløse til pause.

Anden halvleg blev en mere rodet affære, men underholdningen udeblev ikke.

Allerede små fem minutter inde i anden halvleg kom Jonathan Amon frem til en afslutning fra kanten af feltet, men offensivspilleren afsluttede over kassen.

Hvidovre viste sig farligere i anden halvleg, og efter 55 minutter var de tæt på et føringsmål efter et hjørnespark, hvor de kom forrest på et indlæg ved forreste stang. Sævar Magnusson afværgede dog inde på egen streg.

Gæsterne tog mere og mere over i denne fase af kampen og efter 64 minutter kom de også i front ved Tobias Thomsen, som pandede et indlæg fra højre i nettet bag en chanceløs Jannich Storch.

Lyngby Boldklub svarede dog godt igen og fem minutter efter, og indskiftede Enock Otoo var først med forsøget på en udligning. Forsøget fra kanten af feltet blev dog pillet i fin stil af Filip Djukic.

Minuttet efter var Enock Otoo igen på spil, da han blev sendt i dybden, prikkede bolden og blev nedlagt af målmand Filip Djukic. Dommeren pegede for anden gang i kampen på 11-meterpletten i Hvidovre-boksen.

Denne gang svigtede Andri Gudjohnsen ikke, men hamrede i stedet bolden i nettet til 1-1.

Lyngby Boldklub var mest på kuglen i den resterende del af kampen, men vi skulle tæt hen mod slutningen for at få skabt chancerne, der kunne give alle tre point.

Både Andri Gudjohnsen og Frederik Gytkjær havde forsøg tæt under mål i et tætbefolket felt, men den sidste skarphed manglede denne eftermiddag på Lyngby Stadion.

Kampen sluttede derfor uden vinder og med et enkelt point til hver.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er søndag d. 21. april, hvor turen går til Viborg.

Lyngby Boldklub – Hvidovre IF

14.04.24. Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

25.Spillerunde, 3F Superligaen.

1-1 (0-0)

0-1, Tobias Thomsen (64 min)

1-1, Andri Gudjohnsen, straffespark (71 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Willy Kumado (85. Pascal Gregor), Lucas Lissens, Magnus Jensen, Andreas Bjelland (45. Casper ’Dani’ Winther), Kolbeinn Finnsson, Gustav Fraulo (70. Brian Hamalainen), Tochi Chukwuani, Sævar Magnusson (Enock Otoo), Jonathan Amon (70. Frederik Gytkjær), Andri Gudjohnsen.

Tilskuertal: 4.366