Rekordår på SoMe: Lyngby Boldklub satte nye rekorder i 2023

Der blev slået masser af kongeblå rekorder i 2023, og også på klubbens sociale platforme blev der sat nye standarder.

2023 var på mange områder et helt særligt år set med kongeblå briller.

Historien om ’The Great Escape’ er blevet fortalt masser af gange, men som vi tidligere har kunne fortælle, blev der også sat rekorder på både partner- og kampdagsindtægter.

Også på vores sociale medier blev 2023 et forrygende år med masser af rekorder på diverse nøgleparameter.

Fremgang hele vejen rundt

Lyngby Boldklub var i 2023 langt mere aktive på sociale medier sammenlignet med i 2022, og der blev i 2023 i det hele taget leveret langt mere interaktionsskabende indhold på de kongeblå platforme.

Virale succeser som ’Blinkende Lyngby’ og en kærlighedserklæring til Silkeborg IF har gjort, at langt flere mennesker har set kongeblåt content sammenlignet med tidligere år, og faktisk er klubbens content aldrig før blevet set så meget, som det var tilfældet 2023.

Antallet af følgere er for Lyngby Boldklub i sig selv ikke et succeskriterie, men det var alligevel bemærkelsesværdigt, at antallet steg med godt og vel 25% mere end året før.

Der blev samtidig også skruet på produktiviteten, og overordnet set blev opslagene vist 89% mere end i 2022.

Ambitionen om at levere mere interaktionsskabende og underholdende content blev i den grad også indfriet, da engagementet steg med små 143%, hvorfor visninger af kongeblåt indhold i 2023 rundede hele 34. mio. Samtidig blev klubbens videoer vist svimlende 6.500.000 mio. gange.

Kommunikationschef i Lyngby Boldklub, Frederik Scheuermann, glæder sig over de flotte resultater og fortæller lidt om strategien bag fremgangen.

– Vi lagde i starten af 2023 en strategi om at skille os ud fra mængden og være den klub i Superligaen med mest selvironi, glimt i øjet og ikke mindst uhøjtidelighed. Vi var meget bevidste om, at vi ikke kun ville ramme egne kongeblå fans, men også vinde sympati hos fans af andre klubber, og hvis ikke blive nogens nye yndlingshold så i hvert fald blive deres ’second favorite team’, som de også følger på sociale medier, siger Frederik Scheuermann inden, at han fortsætter.

– Vi er sindssygt glade for resultat, og vi går naturligvis efter at lave endnu et rekordår i 2024 selvom baren er blevet sat højt. Der skal lyde en kæmpe ros til alle i kommunikationsteamet i Lyngby Boldklub og ikke mindst til spillerne, som er enormt gode til at stille op til alle vores skøre idéer, slutter Frederik Scheuermann.

Du kan følge Lyngby Boldklub på Facebook, Instagram, X, TikTok, LinkedIn og Youtube.

#SammenForLyngby