Van(d)vittig pointdeling med OB

Vejret og et massivt regnvejr satte sit præg på det meste af fredagens kamp mod OB. Særligt i første halvleg voldt vandet problemer, men det afholdt ikke Lyngby fra at række ud efter sejren. De Kongeblå måtte dog nøjes med 0-0 og et enkelt point til tabellen.

Fredag aften bød på festligt program på Lyngby Stadion. Hovedattraktionen var kampen mod OB, der gæstede Lyngby Stadion – og det blev en våd oplevelse, der også satte sit præg på kampen. Et massivt regnvejr satte ind to timer før kampstart og gav så meget vand fra oven, at særligt første halvleg blev lidt af en vandkamp. Kvaliteten og spillet blev derefter, og det var to hold, der kæmpede med at sætte noget sammen offensivt.

Lyngby var dog bedst til at komme frem til chancer kampen igennem. Pascal Gregor var tæt på at nå frem til et indlæg efter et hjørnespark, men kunne akkurat ikke nå frem og stange Lyngby foran efter et kvarters tid. Og kort efter var Sævar Magnússon en vandpyt fra at score. Den islandske offensivspiller blev sendt afsted mod OB-keeper Myhra, og Magnússon fik da også sat en kvalificeret afslutning på – desværre ramte bolden en vandpyt lige ved Myhra, og så kunne gæsternes målmand samle bolden op og puste ud over en manglende Lyngby-scoring,

Magnus Jensen var også tæt på med et hovedstød tæt under mål, som den målfarlige forsvarsspiller dog havde svære betingelser ved at komme helt op til. Og lige før pausen fik Lyngby så en scoring annulleret, da Frederik Gytkjær var offside i opspillet til en Andri Gudjohnsen-scoring.

OBs chancer i første halvleg faldt på to udmærkede langskud fra blandt andre Don Deedson. Men farligt blev det ikke.

Til 2. halvleg var regnen stoppet, og drænet under banen på Lyngby Stadion havde taget godt fra. Det gav bedre – ikke gode, men bedre – betingelser for at sætte noget sammen, hvilket ingen af de to mandskaber for alvor lykkedes med. Tochi Chukwuani trykkede af fra distancen efter 56 minutter, men ellers blev 2. halvleg ikke ligefrem nogen kioskbasker. De to forsvarer stod rigtig godt defensivt, og der var god tænding over hele banen. Men uden chancer, ingen mål – og derfor sluttede det som det begyndte: Lyngby og OB spiller 0-0.

Lyngby Boldklub – OB
05.04.24 kl. 19.00 på Lyngby Stadion

0-0

Lyngby Boldklub: David Jensen, Willy Kumado (69. Tobias Storm), Andreas Bjelland, Pascal Gregor (42. Lucas Lissens), Magnus Jensen, Kolbeinn Finnsson (85. Brian Hamalainen), Gustav Fraulo, Tochi Chukwuani, Sævar Magnússon (8. Parfait Bizoza), Andri Gudjohnsen, Frederik Gytkjær (15. Michael Opoku).

3.978 tilskuere på Lyngby Stadion