Lyngby Boldklub A/S gav som forventet et mindre overskud

Årsregnskabet for 2023 fra Lyngby Boldklub A/S er netop blevet offentliggjort. Superliga-klubben har igen et regnskab helt som forventet ned på den sidste krone. De Kongeblå realiserede således 0,6 mio. kroner i overskud – præcist som forecastet, hvilket klubbens ejere, Friends of Lyngby, har som øverste prioritet år efter år.

Årsregnskabet er derfor som forventet og tidligere meldt ud.

2023-regnskabet kommer efter et større plus i 2022 og et minus i 2023. Men præcis som de forgangne år kommer resultatet på +0,6 mio. ikke bag på klubbens administration eller ejergruppen.

”Vi er tilfredse med årsregnskabet som det ser ud. Det har i flere år været magtpåliggende for ejergruppen ikke at bruge flere penge, end der bliver tjent – og på den måde kæmpe en vægtklasse eller to højere end sin egen i Superligaen. Det er som de sidste 2-3 år gået som forecastet.”

”Når det er sagt, er der udsigt til gode tal i fremtiden, da flere af vores indtægtskilder er i kraftig vækst. Derfor kommer vi i 2024 også til at kigge på både en optimering af vores forretningsmodel samt identifikation af nye og lukrative indtjeningsmuligheder” udtaler Tommy Petersen, formand for Lyngby Boldklub A/S.

De samlede indtægter er fortsat stadig langt fra den øverste del af superligaen, men dog fordoblet under ejerskabet af Friends of Lyngby de sidste seks år.

På 3 af de 4 største indtjeningskilder registrerede klubben endda rekordhøj omsætning i 2023. Transferindtægter, matchday-indtægter og partnerskaber ramte således et all-time højdepunkt og bidrag til en samlet omsætning på over 75 mio. kr.

Lyngby Boldklub forventer også et regnskab i balance for 2024.