Frygtelig eftermiddag: Lyngby blev kørt ud af brættet

Lad os bare være ærlige. Lyngby Boldklub blev kørt rundt i manegen af et sprudlende Randers FC-mandskab, der fuldt fortjent sendte De Kongeblå hjem med et nederlag på hele 6-2.

Lyngby startede ellers eftermiddagens kamp ganske positivt. De rødklædte kongeblå lagde højt pres på hjemmeholdet, og allerede efter 19 sekunder var Andri Gudjohnsen aktiv i feltet på et indlæg fra Willy Kumado. Lyngby-topscoreren fik dog sit hovedstød blokeret til hjørne – det første af mange i 1. halvleg.

Randers overvandt dog hurtigt Lyngbys aggressive start, og derfra stod Randers på det meste. Det begreb kan være 51-49 i procent, men lad os bare slå fast at det denne eftermiddag i Randers var mere 90-10 i hestenes favør.

I det 8. minut kom Randers fortjent foran. Hjemmeholdet byggede op i venstre side, og spillede bolden indenom Willy Kumado. Indlægget blev fladt og hårdt og ramte Fusseini på låret og gik i kassen til 1-0. Kort efter kunne – og burde – Fusseini nok have gjort det til 2-0 da han slap alene igennem med David Jensen, der dog fint tog sig af Fusseinis afslutning.

Omkring kvarteret lykkedes det langt om længe Lyngby at bryde Randers-dominansen, blandt andet med et fantastisk opspil i det 14. minut. Lyngby kombinerede længe og flot, og fik også spillet Kollbein Finnsson fri til afslutningen, men islændingen måtte nøjes med hjørne. Sådan var det tendensen i første halvleg – Lyngby spillede til tider fint offensivt, men fik ikke udbytte. Det gjorde værterne så til gengæld fra det 18. minut og frem.

2-0 blev sat ind af Oliver Olsen, der fra venstre side fik for meget plads til at afslutte med sit favoritben og sendte kuglen ind i modsatte side af målet. Og efter en halv time blev det så 3-0, da Mikkel Kallesøe blev spillet helt fri bag Lyngbys bagkæde. Kallesøe sendte den ind til Fusseini, der scorede sikkert til 3-0.

Lyngby måtte sunde sig, men fik lidt bedre fat. Et langskud fra Pascal Gregor var dog det maksimale indtil overtiden, hvor et Lyngby-pres gav Finnsson muligheden for et perfekt indlæg til Andri Gudjohnsen, der sikkert headede liv i Lyngby-håbet og gjorde det til pausestillingen 3-1.

Det blev dog ved håbet for Lyngby-holdet, for 2. halvleg blev ikke meget bedre. Randers udnyttede samme opskrift som i 1. halvleg – ikke kun til at lukke kampen, men også snørre sækken så gevaldigt, at det kun var et spørgsmål om sejrens størrelse.

4-1 blev sat ind i det 49. minut af Fusseini, der udnyttede et fint Randers-opspil i højre side til at score sit andet mål. Og tre minutter senere fik Fusseini så en friløber foræret af Lyngby-forsvaret, der spillede angriberen fri med Magnus Jensen, der trak sig fra duellen og et oplagt rødt kort. I stedet kunne Fusseine runde David Jensen og sikkert fuldende sit hattrick.

Det blev også 6-1 efter 57 minutter, da Randers igen byggede op, gik dybt til baglinjen og fandt plads foran mål. Denne gang var det Simen Nordli, der dukkede op tæt under mål og scorede til stor jubel for hjemmepublikummet.

Herefter slap Randers foden en smule fra gaspedalen, og Lyngby fik bedre muligheder for at udnytte spillet. Hjemmeholdet var dog stadig farligst, men De Kongeblå fik dog alligevel det sidste ord. Magnus Jensen steg i overtiden op på et hjørnespark og headede kampens sidste mål ind bag Patrik Carlgren i Randers-målet. Det slutter 6-2 til Randers.

Randers FC – Lyngby Boldklub

31.03.24 Kl. 14:00 på Cepheus Park, Randers

6-2 (3-1)

1-0, Mohamed Fusseini (8)
2-0, Oliver Olsen (18)
3-0, Lasso Coulibaly (30)
3-1, Andri Gudjohnsen (45+2)
4-1, Mohamed Fusseini (49)
5-1, Mohamed Fusseini (52)
6-1, Simen Nordli (57)
6-2, Magnus Jensen (90+3)

Lyngby Boldklub: David Jensen, Willy Kumado, Andreas Bjelland (58. Lucas Lissens), Pascal Gregor, Magnus Jensen, Kolbeinn Finnsson (58. Brian Hamalainen), Marcel Rømer (19. Casper ‘Dani’ Winther), Tochi Chukwuani, Sævar Magnusson (58. Enock Otoo), Andri Gudjohnsen (79. Jonathan Amon), Frederik Gytkjær.

3.461 tilskuere