David Nielsen: Tre hold skal slås om det

Med landskampspausen overstået vender fokus sig nu mod de afgørende kampe i slutspillet i 3F Superliga, og ifølge cheftræner David Nielsen bliver de afgørende kampe i år igen et slagsmål.

Forude venter 10 kampe, der skal afgøre hvem der næste sæson spiller i 3F Superliga og hvem, der må en tur ned i 1.division. Og David Nielsen er helt klar på, at det igen i år bliver dramatisk og tæt – dog mener Lyngbys cheftræner, at der er tre hold, der skiller sig positivt ud og som han derfor ikke tror bliver en del af nedrykningskampen.

”Som jeg ser det er der tre hold, som skal spille om Europa, og tre hold, som kan rykke ned – det er Hvidovre, Vejle og så os selv. Det bliver med kniven for struben i alle ti kampe, og det skal vi være klar på” fortæller David Nielsen og uddyber hvorfor han ikke ser OB, Viborg og Randers som en del af nedrykningsdramaet:

”Sidste år var der en rigtig stor klub, som lavede stort set alle de fejl, man kan forestille sig. Og de rykkede ud. OB har fået styr på deres klub og kommer ikke til at lave de fejl, det er jeg 100% sikker på. Randers er alt for stabile, og Viborg har så meget kvalitet, at de nok skal få hevet deres point. Så det står mellem os, Hvidovre og Vejle” understreger David Nielsen.

Lyngby kommer til de afgørende slutspilskampe med optimisme oven på den seneste sejr i grundspillets sidste kamp mod Viborg. David Nielsen ser da også hele tiden små forbedringer på holdet, og er optimistisk inden de sidste kampe:

”Jeg synes vi står godt rustet. Sejren mod Viborg var vigtig i forhold til at bevise for os selv og alle andre, at vi stadig kan vinde fodboldkampe. Men vi er videre, for kampen på søndag bliver ekstrem svær, og giver vi bare Randers 2% følelse af, at de kan vinde, så taber vi kampen” fortæller David Nielsen.

Udekampen mod Randers, der som sagt er den første af de 10 kampe i slutspillet, sparkes i gang på søndag kl. 14.00.