Forrygende Future Cup-sejr over FC Midtjylland

De Kongeblå leverede en forrygende præstation i Vildbjerg, hvor FC Midtjylland blev besejret med 2-0 i dagens Future Cup-kamp.

Onsdag eftermiddag drog Lyngby Boldklub til Vildbjerg, hvor FC Midtjylland ventede i en Future Cup-kamp.

På Lyngby-holdet var der både blevet plads til nogle af de helt unge talenter, imens der også var tiltrængt spilletid til eksempelvis Nikolai Baden og Jonathan Amon.

Værterne kom også med et stærkt hold, hvor der var blandt andre var blevet plads til profiler som Henrik Dalsgaard, Mads Bech Sørensen, Aral Simsir og en række dygtige unge spillere.

Kampen blev en højspændt affære, hvor der var godt gang i tændingen fra begge mandskaber, men det var Lyngby Boldklub, der håndterede det bedst i første halvleg.

FC Midtjylland var farlige på omstillinger og dødbold, men ellers stod den unge kongeblå defensiv godt imod hjemmeholdet.

Efter en god halv time vandt Nikolai Baden et straffespark, og det tog han sig selv af i sikker stil, hvorfor han kunne bringe David Nielsens tropper foran md 1-0.

Føringen blev hurtigt fordoblet, da Lyngby Boldklub satte gang i en farlig omstilling, hvor Peter Langhoff flot fandt Michael Opoku, som rundede målmanden og scorede til 2-0.

Det var også stillingen ved pausen.

Anden halvleg blev end endnu mere fysisk affære end første halvleg, og der blev uddelt masser af gule kort i den noget hårdt spillede kamp.

Lyngbys trænerteam satte i anden halvleg masser af de unge talenter i spil, og de stod godt imod i de sidste 45 minutter, hvor det dog ikke endte med flere scoringer i hverken den ene eller anden ende.

Lyngby Boldklub kunne derfor notere en fornem 2-0-sejr over et stærkt FC Midtjylland-mandskab.

Dermed er De Kongeblå fortsat ubesejrede i denne sæsons Future Cup, hvor det nu er blevet til tre uafgjorte kampe og en enkelt sejr.

Næste opgave i turneringen er tirsdag d. 2. april, hvor vi hjemme på Lyngby Stadion tager imod Brøndby IF.

FC Midtjylland – Lyngby Boldklub

20.03.24 Kl. 14:00 i Vildbjerg Sport- og kulturcenter

0-2 (0-2)

0-1, Nikolai Baden, straffespark (33 min)

0-2, Michael Opoku (36 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Peter Langhoff, Lucas Lissens, Johan Meyer, Malthe Henriksen, Jonathan Amon (77. Mathias Kaarsbo), Gustav Fraulo, Lauge Sandgrav, Enock Otoo (72. Emile Chambo), Nikolai Baden (60. Mickael Dosso), Michael Opoku (72. William Steindarsson).