Rekordår: Lyngby satte rekord i partnerindtægter 2023

2023 var et utroligt år for De Kongeblå, der også på det kommercielle område havde medvind og realiserede det bedste år nogensinde.

Det gode resultat skete endda på ryggen af et 2022, der var det bedste partnerår nogensinde i Lyngby Boldklub. Alligevel lykkedes det at vækste og lavet et nyt rekordår ud af 2023. Indtægter fra partnerskaber steg således med næsten 21% ift. 2022, og sikrer at klubben står på et stærkt fundament.

Samtidig lykkedes det også at løfte kampdagsindtægterne markant – godt hjulpet på vej af flere udsolgte hjemmekampe og et tilskuersnit for hele året på 6.805.

Kommerciel chef i Lyngby Boldklub, Kristian Maimann, glæder sig over de flotte resultater;

– Vi har oplevet en fantastisk opbakning fra både fans, tilskuere og partnere gennem hele 2023, og det er vi utroligt stolte og taknemmelige over. Vi arbejder hver eneste dag på at forbedre og løfte vores indtægter, så vi bliver stærkere som klub. Partnerne har vist en stor velvillighed i forhold til at købe ind i vores koncept, vores særprægede måde at gøre tingene på og vores klubprojekt med Friends of Lyngby som helhed. Det er enormt positivt, og tegner godt for fremtiden, fortæller Kristian Maimann.

2024 er også kommerciel startet forrygende med nye samarbejdsaftaler med bl.a. Tesla samt en stor forlængelse og opgradering af Sydbanks partnerskab. Sydbank er således nu både tribunepartner og hovedpartner for vores akademi – det kan du læse mere om her.

Kristian Maimann ser da også lyst på fremtiden:

– Vi går selvfølgelig efter et nyt rekordår. Det er vigtigt at vi hele tiden lægger på, udvikler os og vækster. Denne vinter har vi taget nogle steps med nyt billetsystem og en ny app, og på partnersiden har vi rykket os med flere nye partnere og et stort løft af aftalen med Sydbank. Jeg tror 2024 bliver året, hvor vi for alvor knækker koden og får endnu flere af de store brands med om bord, det går vi i hvert fald efter, fortæller Kristian Maimann.

Du kan læse mere om partnerskaber i Lyngby Boldklub på lyngby-boldklub.dk/partner.

#SammenForLyngby