Nulløsning i Future Cup-kamp

Netmaskerne kom aldrig i aktion, da Lyngby Boldklub her til eftermiddag spillede 0-0 mod AC Horsens i en Future Cup-kamp hjemme på Lundtoftevej.

Tirsdag eftermiddag spillede Lyngby Boldklub Future Cup-kamp hjemme på Lundtoftevej, hvor AC Horsens kiggede forbi.

Lyngby Boldklub har hidtil spillet to kampe i Future Cup-kampe, og her er det blevet til uafgjort mod både Hvidovre IF og OB. AC Horsens kom til kampen med tre nederlag i lige så mange kampe.

Kampen blev for De Kongeblå brugt til at få en masse vigtige kampminutter i benene til de spillere, der endnu ikke har fået så meget spilletid i foråret, imens der også var blevet plads til en række talentfulde U-spillere.

Lyngby Boldklub satte sig på opgøret fra kampens start, men det blev kendetegnene for kampen, at det kneb med at skabe chancer for begge mandskaber.

For selvom De Kongeblå sad på første halvleg, blev det aldrig til et føringsmål.

Assistenttræner Mads Kristensen stod i spidsen for dagens kamp, og tættest på at bringe hans mandskab i front var Michael Opoku og Nikolai Baden, som dog begge måtte se deres forsøg mangle den sidste skarphed. Først var Opoku tæt på at scor ved bagerste stang efter et godt gennemspillet angreb, og kort efter måtte Nikolai Baden så se sig afvist af den ene stolpe.

Derfor stod det 0-0 efter de første 45 minutter.

Lyngby Boldklub fortsatte med at sidde tungt på kampen efter pausen, og det var yderst sjældent, at AC Horsens var gæster i det kongeblå felt, hvor Jannich Storch i dag vogtede buret.

I stedet pressede Lyngby Boldklub på, men uden at det for alvor kastede de store chancer i åbent spil af sig.

Kort før tid var De Kongeblå så alligevel tæt på at snuppe sejren, da Johan Meyer afsluttede efter et hjørnespark. Afslutningen sneg sig dog forbi mål.

Der kom derfor ingen mål i dagens Future Cup-kamp, men til gengæld blev det til masser af værdifulde minutter for de kongeblå spillere.

Næste opgave i Future Cup er d. 20. marts, hvor vi besøger FC Midtjylland i Ikast.

Lyngby Boldklub – AC Horsens

12.03.24 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

Future Cup.

0-0 (0-0)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Tobias Storm, Lucas Lissens, Johan Meyer, Kolbeinn Finnsson (45. Lauge Sandgrav), Parfait Bizoza, Gustav Fraulo (61. Malthe Henriksen), Sævar Magnusson (45. Enock Otoo), Jonathan Amon (61. Emil Thor), Michael Opoku (77. Peter Langhoff), Nikolai Baden.