Status på det nye Lyngby Stadion: Den nye lokalplan på dagsordenen

Arbejdet med det nye Lyngby Stadion skrider fortsat fremad, og seneste nyt er, at den nye lokalplan er på dagsordenen i byplansudvalget onsdag d. 13. marts.

Det er med stor glæde og stolthed, at vi nu kan tage næste skridt mod Danmarks mest nærværende stadionoplevelse i form af det nye Lyngby Stadion.

I 2021 blev Lyngby Stadion udbudt til salg, og det var et udbud som Lyngby Boldklub vandt med betingelse af bla. en ny lokalplan.

Denne lokalplan har Lyngby Boldklub og Lyngby-Taarbæk Kommune arbejdet på i fællesskab, og det færdige forslag ligger nu klar og er på dagsordenen onsdag d. 13. marts. I Byplanudvalget.

Birger Jørgensen udtaler:

– Vi har haft en rigtig god proces med Lyngby-Taarbæk Kommune, hvor begge parter har bidraget med præciseringer og ændringer, der gør det muligt at tage næste skridt i processen, siger Birger Jørgensen inden, at han uddyber processen herfra.

– Vi håber, at den politiske proces betyder, at kommunalbestyrelsen på deres møde d. 4. april 2024 godkender lokalplansforslaget således, at forslaget kan komme i høring og herefter på et Borgermøde, hvor tankerne kan præciseres. Vores håb er, at lokalplanen er endelig godkendt i løbet af efteråret 2024.  Herefter kommer den endelige projektering og byggetilladelser for at starte det spændende projekt. Det er et stort skridt mod det nye Lyngby Stadion, og vi glæder os utroligt meget til den kommende tid, slutter Birger Jørgensen.

Du kan læse meget mere om forslaget til den nye lokalplan for Lyngby Stadion her.