Gytkjær: En uge med sindssyg energi

Frederik Gytkjær glæder sig over en god træningsuge og ser frem til søndagens store kamp i Parken mod FC København.

Det har været en speciel uge i Lyngby Boldklub, hvor David Nielsen allerede onsdag formiddag gjorde sit indtog og stod i spidsen for træningen for De Kongeblå.

Ifølge angriber Frederik Gytkjær har det været en fantastisk træningsuge med stor energi både på og udenfor banen.

– Jeg synes, at vi er kommet os rigtig godt ovenpå sidste weekends skuffelse. Den er ude af kroppen, og alle ser bare fremad mod den her kæmpe kamp, som det altid er at skulle til Parken, siger Gytkjær og fortsætter.

– Vi har trænet helt fantastisk. David har for første tale i omklædningsrummet bragt humør og en sindssyg energi ind i truppen, og det har også vist sig på træningsbanen. Alle går til den og giver alt af dem selv, og det er det, som vi skal bruge lige nu.

Søndagens møde med FC København er sæsonens andet møde med de forsvarende danske mestre, og det første opgør var et tæt et af slagsen på Lyngby Stadion, hvor ’Løverne’ dog tog en 2-1-sejr.

Meget vand er løbet gennem åen siden da, men selvom Gytkjær erkender, at det bliver en svær kamp i Parken, så tror han på en god oplevelse.

– Det findes nok ikke en sværere kamp for os end en tur i Parken mod et stærkt FC København-mandskab, men det er også en af de fedeste kampe. Der er ingen gratis kampe for os, så vi går ud og griber kampen an med tanke og tro på, at vi skal have point med hjem til Kongens Lyngby. Vi har chokeret fodbold-Danmark før, og det skal vi forsøge at gøre igen, siger han inden, at han bestemt ikke lægger skjul på, at han håber at se mange kongeblå fans i Parken.

– De næste tre måneder skal alle i Lyngby Boldklub rykke sammen i bussen. Det gælder både truppen, stabe, alle i huset og fansene. Det er noget af det, der kendetegner Lyngby Boldklub, og det starter allerede på søndag. Jeg håber at se masser af kongeblå farver i Parken, slutter han.

Frederik Gytkjær præsenteres af Replay.

#SammenForLyngby