David Nielsen: Jeg har et rigtig stort hjerte for Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklubs nye cheftræner er en gammel kending, og han har et kæmpestort hjerte for klubben.

For kort tid siden kunne vi med stor glæde præsentere vores nye cheftræner i form af David Nielsen, der står i spidsen for holdet i resten af indeværende sæson.

Den karismatiske træner stod også i spidsen for De Kongeblå fra 2015 til 2017, og det var en succesfuld periode med både oprykning til Superligaen, bronzemedaljer og europæisk eventyr.

Lyngby Boldklub har derfor et særligt forhold til David Nielsen, og det forhold er heldigvis gengældt.

– Jeg har et rigtig stort hjerte for Lyngby Boldklub, og for mig er det som at komme hjem. Der er ingen tvivl om, at klubben er havnet i en situation, hvor den har behov for hjælp, og efter at have talt med Nicas og Andreas var det meget nemt og naturligt for mig at takke ja. Jeg glæder mig til at komme i gang, og jeg er glad for at være tilbage, siger David Nielsen.

Lyngby Boldklub havde som nævnt stor succes under David Nielsens seneste ophold i klubben, og den nye cheftræner håber at kunne bringe klubben tilbage på rette spor i den resterende del af sæsonen.

– Vi skal ramme en måde at spille på og en tilgang til kampene, der gør, at vi bliver et vindende hold igen. Det handler om vores udtryk, taktiske formåen og mentalitet. Vi skal finde den optimale måde at spille på for spillerne og staben, så vi bliver succesrige i resten af den her sæson, siger cheftræneren, som ikke lægger skjul på, at mentaliteten, den særlige Lyngby-ånd og en stærk hjemmebane i form af Lyngby Stadion bliver utroligt vigtig.

– Mentaliteten er vigtig for os. Vi skal ud med den mentalitet, som jeg altid forsøger at få mit hold til at spille med. Vi skal spille med sammenbidte tænder, høj koncentration og løbe alle de meter, der skal til for hinanden.

– Vi har en helt unik hjemmebane, og vi har alle sammen et ansvar nu for at hjælpe spillerne. Det har jeg i høj grad også, men vi får behov for vores fans, for det er en af de helt store styrker ved Lyngby Stadion. Fansenes opbakning har før flyttet bjerge, og det skal den gøre igen, slutter han.

David Nielsen har i morgen sin første træning sammen med truppen og resten af trænerteamet.

David Nielsen præsenteres af Ensure.

#SammenForLyngby