Kongeblåt kollaps i anden halvleg

Lyngby Boldklub var foran 2-0, men faldt sammen i anden halvleg og tabte med 2-4 til Hvidovre.

Langt om længe kunne vi søndag eftermiddag åbne dørene til årets første Superliga-kamp på Lyngby Stadion, og i det første 45 minutter lignede det, at det ville blive en stor fest. Billedet ændrede sig dog markant i anden halvleg.

Selve kampen startede i sig selv ikke ikke som et festfyrværkeri, men de fremmødte fans kunne se Frederik Gytkjær og co. dominere fra kampen første fløjt uden, at det dog for alvor udmøntede sig i store chancer i kampens indledning.

Efter 23 minutter blev Lyngby Boldklub dog tilkendt et lettere kontroversielt straffespark efter en VAR-gennemgang, og det omsatte Frederik Gytkjær med usvigelig sikkerhed, hvorfor han kunne løbe ud og juble med fansene.

Chancer var det stadig småt med, men i tillægstiden kom der lidt i begge ender.

To minutter inde i tillægstiden kom Hvidovre frem til deres første chance efter et frispark, men hovedstødsforsøget røg over kassen.

Minuttet efter var det så Lyngby Boldklub og Magnus Jensens tur til at forsøge sig efter en dødbold, men gæsternes målmand reddede flot med det yderste af neglene.

På det efterfølgende hjørnespark kunne målmanden dog ikke holde bolden ude af netmaskerne. Igen var det Magnus Jensen, der fik presset på tæt under mål, og så måtte Malte Killerich sende bolden ind i eget mål til stillingen 2-0.

Dermed så alt fantastisk ud for De Kongeblå ved pausen, men kampen blev i de næste 45 minutter vendt fuldstændig på hovedet.

Efter 56 minutter smed Lyngby Boldklub en bold i fremdrift, og så kunne gæsterne slå et fladt indlæg fra venstre og finde Lirim Qamili, som tæt under mål reducerede til 2-1.

Hvidovre fik herefter momentum, og indskiftede Simon Makienok havde i de næste 10 minutter to gode muligheder for at bringe balance i regnskabet. Uskarphed og en fin redning fra David Jensen forhindrede det dog i denne ombæring.

Efter 67 minutter gik den dog ikke længere, da Lirim Qamili blev spillet helt blank igennem med David Jensen, hvorfor den pludselig stod 2-2.

Helt galt gik det i det 79. og 82. minut, da først Simon Makienok og siden Andreas Smed fik gjort det til 2-3 og 2-4, hvorfor den kongeblå skuffelse var total.

Det blev ikke til flere mål, hvorfor Lyngby Boldklub desværre ikke fik point ud af dagens opgør.

Næste opgave er søndag d.10. marts på udebane mod de forsvarende mestre fra FC København.

Lyngby Boldklub – Hvidovre IF

03.03.24 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 20. Spillerunde.

2-4 (2-0)

1-0, Frederik Gytkjær, straffespark (23 min)

2-0, Selvmål, Malte Killerich (45+)

2-1, Lirim Qamili (55 min)

2-2, Lirim Qamili (67 min)

2-3, Simon Makienok (80 min)

2-4, Andreas Smed (83 min)

Lyngby Boldklub: David Jensen, Willy Kumado (69. Gustav Mortensen), Kolbeinn Finnsson, Pascal Gregor, Magnus Jensen, Brian Hamalainen (84. Jonathan Amon), Marcel Rømer, Casper ‘Dani’ Winter (84. Gustav Fraulo), Tochi Chukwuani, Andri Gudjohnsen (69. Andri Gudjohnsen), Frederik Gytkjær.

Tilskuertal: 3.818