Future Cup-remis efter Futte-scoring

Lyngby Boldklub spillede i eftermiddag 1-1 mod OB i Future Cup. Nikolai Baden Frederiksen stod for den enlige kongeblå scoring.

Der var masser af både rutine og talent på banen for De Kongeblå i dagens Future Cup-kamp mod OB.

I spidsen for Lyngby Boldklub stod Mads Kristensen, og han kunne se sit mandskab spille en ganske flot kamp, hvor Lyngby Boldklub med lidt større skarphed foran mål kunne have snuppet en sejr.

Allerede inden for de første 10 minutter burde De Kongeblå havde scoret par gange, men en afretning på et forsøg fra ‘Futte’ og kæmpe redning fra OB’s målmand tæt under mål forhindrede en tidlig føring.

Kort tid efter gik det galt i den anden ende. En lidt kort aflevering endte med at blive opsnappet af en OB-spiller, som rundede målmand Viggo Matthiesen-Andersen og fandt en fri medspiller foran mål, som let kunne prikke bolden i det tomme net.

Herefter tog Lyngby Boldklub dog atter over.

Både Jonathan Amon og Gustav Mortensen forsøgte sig med forsøg fra kanten af feltet efter gode angreb, men skarpheden manglede.

Også Nikolai Baden ‘Futte’ Frederiksen forsøgte sig efter 35 minutter med en flad afslutning, men OB’s målmand var igen klar med en sikker redning.

Få minutter senere kunne målmanden dog intet stille op, da Jonathan Amon overløb sin direkte oppasser og flot kunne chippe bolden ind i banen på ‘Futte’, som fra tæt hold pandede bolden i nettet.

Kort tid inden pausefløjtet erobrerede Jonathan Amon bolden højt på banen, og så serverede han flot bolden for Parfait Bizoza. ‘Bizos’ afslutning blev dog misbrugt, hvorfor holdene gik til pause med 1-1 på måltavlen.

Anden halvleg blev mere rodet, og der blev da også skiftet flittigt ud hos begge mandskaber.

Efter 55 minutter kom Tobias Storm dog frem til en fornuftig chance, da han flot drev bolden over højresiden og forsøgte sig med en afslutning mod det lange hjørne. Målmanden tog dog igen flot fra.

Midten af anden halvleg blev brugt til at sende masser af kongeblå talenter på banen, og det blev spilletid til både William Steindarsson, Emil Thor, Malthe Henriksen, Emile Chambo og Mathias Kaarsbo.

Lyngby Boldklub fortsatte med at dominere kampen, og skulle der have været en vinder, skulle det have været De Kongeblå.

Tættest på en afgørelse på kampen var Emile Chambo med et kvarter igen, da han flot blev sat i scene foran mål efter en god omstilling. Chambos forsøg med ydersiden sneg sig dog forbi mål.

Lyngby Boldklub pressede på i slutfasen, men uden at det blev til yderligere store chancer mod mål.

Næste Future Cup opgave for Lyngby Boldklub er d. 12. marts, hvor AC Horsens gæster Lyngby Stadion.

Lyngby Boldklub – OB

19.02.24 Kl. 13:00 i Lundtofte Boldklub

Future Cup

Lyngby Boldklub: Viggo Matthiesen-Andersen, Tobias Storm (63. Emil Thor), Johan Meyer, Andreas Bjelland, Brian Hamalainen (63. Malthe Henriksen), Gustav Mortensen, Parfait Bizoza (60. William Steindarsson), Gustav Fraulo, Lauge Sandgrav (37. Peter Langhoff), Nikolai Baden Frederiksen (63. Emile Chambo), Jonathan Amon (72. Mathias Kaarsbo).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske