Snævert nederlag i livligt rivalopgør

Operationen lykkedes, men patienten døde, da Lyngby Boldklub her til eftermiddag bød FC Nordsjælland flot op til dans, men desværre tabte med 3-2 på Right to Dream Park i Farum.

Der var langt om længe 3F Superliga-bold på tapetet igen, da Lyngby Boldklub i dag åbnede foråret med en udekamp mod rivalerne fra FC Nordsjælland i Farum.

Kampen var Magne Hoseths første officielle kamp i spidsen for De Kongeblå, og hans mandskab kom ganske fornuftigt fra land i kampens indledning.

FC Nordsjælland startede mest på kuglen, men de formåede ikke for alvor at true David Jensens mål. Tættest på i starten af kampen var de på en omstilling, hvor anfører Marcel Rømer dog fik afværget på heroisk vis.

Få minutter senere var det så Lyngby Boldklub, der havde bud efter et tidligt føringsmål efter en omstilling, da Casper ’Dani’ Winther blev retvendt mod feltet og tog chancen med en flad afslutning på det hurtige underlag. Målmand Andreas Hansen havde dog ikke de store problemer med afslutningen.

Et VAR-tjek for et muligt straffespark til hjemmeholdet blev det mest dramatiske i det næste kvarter inden, at Lyngby Boldklub tilspillede sig kampens første rigtige store chance.

Willy Kumado slog et snorlige indlæg bagom Nordsjælland-forsvaret, hvor Enock Otoo slap igennem. Offensivspilleren fik dog ikke afsluttet, men forsøgte i stedet et træk udenom målmand, Andreas Hansen. Trækket blev desværre for langt og røg ud over mållinjen.

Få minutter senere markerede også hjemmeholdet sig for et forsøg ved Kian Hansen, der forsøgte sig med en langskud. David Jensen parerede bolden, hvorfor den blev clearet i Lyngby-feltet.

Hvor Nordsjælland havde været mest på kuglen i de meste af første halvleg, begyndte Lyngby Boldklub at tage over med godt et kvarter tilbage af de første 45 minutter, og det kastede et par store chancer af sig.

Efter 37 minutter sendte Willy Kumado et nyt godt indlæg ind i feltet til Enock Otoo, men denne gang blev et svært hovedstød sendt forbi kassen.

Minuttet efter var det Andri Gudjohnsen, som forsøgte sig med hovedet efter en knivskarpt indlæg fra Kolbeinn Finnsson, men også her sneg forsøget sig forbi mål.

Få minutter senere havde den islandske angriber dog mere held med afslutningen.

Minuttet før pausefløjtet slog Pascal Gregor en god bold henover hjemmeholdets Lucas Hey, der blev snydt af Andri Gudjohnsen, som flot sendte bolden i en blød bue henover målmanden og ind i netmaskerne.

0-1-føringen varede dog ikke længe, da Oliver Villadsen i dommerens tillægstid resolut klappede en returbold i nettet til 1-1, hvilket også var stillingen ved pausen.

Hjemmeholdet kom bedst ud til anden halvleg, og der var behov for flere gode defensive indgreb i det første kvarter. Specielt Magnus Jensen bidrog på den front, og han kom i det hele taget i vejen for voldsomt meget i dagens kamp.

Efter 61 minutter gik den dog ikke længere, da norske Andreas Schjelderup klappede en bold i det korte hjørne, hvorfor der nu stod 2-1 på måltavlen.

Lyngby Boldklub kom herefter atter bedre med og efter 69 minutter blev Andri Gudjohnsen sendt igennem i en giftig omstilling. Angriberens forsøg blev dog reddet til hjørnespark.

Også indskiftede Sævar Magnusson havde bud efter en udligning efter 73 minutter, men her tog sidenettet fra til stor ærgrelse for de mange fremmødte Lyngby-fans.

Der lå en Lyngby-udligning og lurede i regnen i Farum, og efter 77 minutter troede mange også, at den kom. Tochi Chukwuani modtog en bold på kanten af hjemmeholdets felt, og hans afslutning blev rettet af. I stedet for at stryge i netmaskerne, dumpede bolden dog forbi kassen og til hjørnespark.

I takt med at tiden var ved at rinde ud for Magne Hoseths tropper, satsede De Kongeblå i slutfasen.  Det betød blandt andet officielt debut til det kongeblå talent, Michael Opoku.

Efter 86 minutter udnyttede hjemmeholdet Lyngby-satsningen, og så udnyttede Martin Frese pladsen ved et indlæg til at score til 3-1.

Lyngby Boldklub fortsatte med at presse på i slutfasen, og to minutter inde i tillægstiden fik Tochi Chukwuani da også reduceret til 3-2, hvorfor der var spænding til det sidste.

Det blev dog ikke mere til et par lange bolde op mod Lyngby-angriberne i slutfasen, hvorfor dommeren fløjtede opgøret af ved stillingen 3-2.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er på fredag, hvor turen går til Randers.

18.02.24 Kl. 14:00 i Right to Dream Park

3F Superliga, 18. Spillerunde.

3-2 (1-1)

0-1, Andri Gudjohnsen (44 min)

1-1, Oliver Villadsen (45+)

2-1, Andreas Schjelderup (61 min)