Langhoff fra Lundtofte: Opstarten har givet mig utrolig meget

Peter Langhoff har trænet med førsteholdet i vinteropstarten, og det har ifølge midtbanespilleren givet ham utrolig meget med i rygsækken.

20-årige Peter Langhoff har Lyngby Boldklub og lokalområdet helt inde under huden.

For ikke nok med, at han startede hos De Kongeblå allerede som U8-spiller, så kom han til fra vores gode venner og samarbejdsklub, Lundtofte BK.

Lyngby Boldklub betyder derfor meget for den unge midtbaneslider.

– Lyngby Boldklub betyder rigtig meget for mig. Det er den klub, som jeg er vokset op med, og det er her, som jeg har brugt enormt mange timer og en stor del af mit liv. Det er her, jeg har haft nogle af de allerstørste oplevelser, og jeg kom på stadion allerede som barn. Så klubben betyder selvfølgelig noget særligt for mig, fortæller han.

Vinteren har derfor også været helt særlig for U19-anføreren, da han for første gang har haft en fuld vinteropstart med førsteholdet. Det har ifølge Langhoff været en stor og givende oplevelse på både det menneskelige og fodboldmæssige plan.

– Det var meget anderledes, end det jeg ellers har prøvet. Jeg har jo været i klubben i rigtig mange år, så jeg har aldrig rigtig prøvet det der med at komme op på et helt nyt hold og skulle finde min plads der. Jeg skulle på en eller anden måde finde nogle andre redskaber, end jeg har været vant til, men det hele har været utroligt lærerigt, og alle har været gode til at tage mig ind.

– Alle er jo søde og rare omkring førsteholdet, så det har selvfølgelig været specielt at være en del af holdet, men alle har været gode til at tage imod mig og de andre unge her i opstarten. Lyngby Boldklub er jo også kendt for et godt og trygt miljø, så jeg har bare følt mig hjemme, fokuseret på at være mig selv og så koncentreret mig om at præstere mit bedste, siger Peter Langhoff.

Vinteropstarten med førsteholdet blev for Peter Langhoffs vedkommende afsluttet med 10 dages intens træningslejr i Tyrkiet. Her kom det unge midtbanetalent helt tæt på holdet, og det var både givende på og udenfor kridtstregerne.

– Det var en fed oplevelse og meget lærerig. Det der med at være så intensivt afsted med en seniorhold i 10 dage i streg, det har jeg lært enormt meget af. Både socialt, men også omkring det fodboldmæssige.

– Man kommer helt tæt på at se, hvad det kræver at slå igennem på førsteholdet. Der er naturligvis en niveauforskel på, hvad jeg er vant til fra U19 – også på parametrene udenfor lige det fodboldmæssige, fortæller Langhoff.

Drømmer om at slå igennem i kongeblåt

Peter Langhoff har endnu sin officielle Lyngby Boldklub-førsteholdsdebut til gode, men efter en veloverstået optakt, hvor han har vist sig flot frem, er han utvivlsomt kommet tættere på.

Selv drømmer Lyngby-drengen da også om at slå igennem for hjerteklubben.

– Drømmen er jo at slå igennem på førsteholdet og blive solgt videre til en stor klub. Jeg drømmer om at skabe navn for mig selv i Lyngby Boldklub og blive en spiller, som man husker, når jeg en eller anden dag ikke er her mere. Jeg er jo Lyngby-dreng og har Lyngby Boldklub i hjertet, så det ville være stort for mig på en eller anden måde at skrive mig ind i historien, siger Peter Langhoff, som med sit karakteristiske røde hår har en klar inspiration i en anden tidligere Lyngby-spiller, som netop har taget turen ud i det store fodbold-Europa.

– Jeg er meget inspireret af en tidligere Lyngby-spiller som Anders ’AC’ Christiansen og den karriere, som han har skabt sig efter sin tid i Lyngby. Og det er ikke kun på grund af hårfarven, slutter Langhoff med et grin.

Peter Langhoff præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå