Remis i generalprøven

Lyngby Boldklub spillede 1-1 mod ukrainske FC Olexandriya i generalprøven forud for næste uges forårspremiere i Farum.

Gårsdagens nederlag til HamKam skulle i dag revancheres, da ukrainske FC Olexandriya stod på modsatte banehalvdel i generalprøven forud for næste weekends forårspremiere i Farum.

Magne Hoseth havde rystet posen godt og grundigt, og der var blevet plads til både rutine i form af blandt andre Andreas Bjelland og Brian Hamalainen samt unge kongeblå talenter som Michael Opoku og Lauge Sandgrav.

Kampen kunne dog nærmest ikke være startet meget værre for De Kongeblå, da ukrainerne allerede efter halvandet minut kombinerede i og omkring Lyngby-feltet, hvorfor bolden flot blev sendt i det lange hjørne uden chance for Jannich Storch i buret.

Efter 10 minutter var der en hurtig mulighed for at bringe balance i regnskabet igen, da Andreas Bjelland fandt Enock Otoo, som driblede den ind i modstanderens felt. Ghaneseren tog chancen mod mål, men målmanden parererede i denne omgang.

Herefter fulgte en periode uden de store chancer til hverken Lyngby Boldklub eller FC Olexandriya, men mod afslutningen af første halvleg måtte Jannich Storch diske op med en god redning efter et hovedstød tæt under mål.

Første halvleg fik ikke flere mål, hvorfor ukrainerne kunne gå til pause med en smal føring efter 45 jævnbyrdige minutter.

Anden halvleg startede mere livligt, end de første 45 minutter var sluttet.

Tre minutter inde i kampens anden halvdel blev Enock Otoo retvendt mod mål og tog chancen med et forsøg mod det korte hjørne. Forsøget strøg dog over sammenføjningen.

Lyngby Boldklub startede i det hele taget anden halvleg bedst, og der var op til flere lovende kongeblå angreb. Lidt for ofte endte det dog med blokerede indlæg eller fint ukrainsk forsvarsspil i eget felt.

Modstanderne lurede primært på omstillingerne i starten af anden halvleg, men vågent forsvarsspil af blandt andet Lucas Lissens forhindrede store chancer.

Efter en time lagde FC Olexandriya en sløset afslutning ind foran eget mål, og den kom Michael Opoku årvågent først på. Hårdt presset i skudøjeblikket, blev det dog ikke for alvor farligt mod det ukrainske mål.

Minuttet efter satte Olexandriya gang i en giftig omstilling, der blev vekslet til et forsøg fra godt og vel 25 meter. Det flade forsøg sad dog lige på Jannich Storch, som ikke havde problemer med at tage sig af afslutningen.

Efter en god time fik Nikolai Baden Frederiksen uofficiel debut for Lyngby Boldklub, imens også Peter Langhoff og Johan Meyer blev sendt på banen.

Alle tre havde de gode aktioner, men De Kongeblå kæmpede fortsat med at skabe chancer mod den kompakte ukrainske defensiv.

Tættest på midt i anden halvleg var det, når Gustav Mortensen tog et af sine mange karakteristiske rush op af venstrekanten og slog giftige indlæg i feltet.

Med små 20 minutter tilbage af kampen lykkedes Lyngby Boldklub med et højt pres, og det endte med at give en udligning. Peter Langhoff fandt Enock Otoo på kanten af feltet, og så kunne Otoo flot krølle bolden i kassen til 1-1.

Flowet i kampen dalede mod kampens afslutning, hvor ingen af holdene for alvor bejlede til sejren.

Med fem minutter igen fik FC Olexandriya et hjørnespark, der fra bagerste stolpe blev forsøgt helflugtet mod Jannich Storchs mål. Bolden blev dog blokeret før den nåede så langt.

Ukrainerne sad på spillet i kampens sidste minutter, men det blev ikke til flere chancer, hvorfor generalprøven sluttede 1-1.

Lyngby Boldklub – FC Olexandriya

11.02.24 Kl. 13:30

Træningslejr, Tyrkiet

1-1 (0-1)

0-1, Ukendt (2 min)

1-1, Enock Otoo (71 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Gustav Mortensen, Brian Hamalainen (61. Johan Meyer), Andreas Bjelland, Lucas Lissens, Parfait Bizoza, Gustav Fraulo, Lauge Sandgrav (61. Peter Langhoff), Willy Kumado (80. Emil Thor), Enock Otoo, Michael Opoku (61. Nikolai Baden).