Seks år med Friends of Lyngby

I dag er det præcis seks år siden, at vores alle sammens Lyngby Boldklub blev reddet af en truende konkurs af Friends of Lyngby.

D. 9. februar vil for altid stå indprentet som noget særligt i den kongeblå historie.

Det var nemlig på den dato, og for i dag seks år siden, at Friends of Lyngby reddede Lyngby Boldklub på den absolutte målstreg fra en truende konkurs.

Da mange havde dømt Lyngby Boldklub ude, stod en række loyale Lyngby-fans og erhvervsfolk sammen og nægtede at se deres hjerteklub gå ned med flaget, og de personer er på mange måder grunden til, at vi i dag har en veldrevet og et sundt Lyngby Boldklub, som vi kender det i dag.

Seks år med vild udvikling

Siden Friends of Lyngbys redning af Lyngby Boldklub for nu seks år siden, er der løbet utrolig meget vand gennem åen.

Sportsligt har Lyngby Boldklub sjældent stået bedre end i de seneste par år, kommercielt boomer klubben på samtlige parameter og opbakningen har målt i sæsonkort og tilskuertal aldrig været bedre.

Resultaterne er dog ikke kommet af sig selv, men er en direkte positiv konsekvens af en ambitiøs forretningsmæssig strategi for, hvordan klubben atter skulle blive bæredygtig.

Friends of Lyngbys redning af Lyngby Boldklub er en milepæl i klubbens historie, og historien vidner om det enorme fællesskab, der hersker omkring De Kongeblå. Derfor er det hvert år værd at mindes d. 9. februar 2018 og ikke mindst glæde sig over den store udvikling, som klubben sidenhen har været igennem og stadig er i gang med.

Stort tillykke med årsdagen, Friends of Lyngby. Uden jer ville den kongeblå virkelighed se noget anderledes ud, end den gør i dag.

Sammen for Lyngby – Fremtiden er Kongeblå!