Hoseth: De sidste ting skal på plads

Lyngby Boldklub spiller lørdag og søndag de sidste to træningskampe, og her forventer cheftræner Magne Hoseth at få en del svar forud for forårspremieren.

Forårspremieren nærmer sig med hastige skridt, og en lang vinteropstart er ved at nå til vejs ende.

Før kampen i Farum venter der dog blandt andet to træningskampe i weekenden mod henholdsvis HamKam og FC Olexandriya, og det bliver to kampe med et ganske klart formål.

De sidste kilometer skal i benene og skarpheden skal findes frem.

– Det bliver to rigtig spændende, men også to meget forskellige kampe. Alle mand skal i kamp, og alle mand skal have de sidste vigtige kilometer i benene, så vi har flest muligt skarpe spillere til foråret for alvor går i gang, siger cheftræneren inden, at han fortsætter.

– Jeg synes, at vi har spillet nogle rigtig gode træningskampe, og jeg har været meget tilfreds med, hvad jeg har set fra os på de respektive tidspunkter af opstarten. Nu er vi nået til et tidspunkt, hvor vi rigtig gerne skal begynde at være skarpe på relationerne, måden vi gerne vil spille på og ikke mindst i vores aktioner i begge felter. Det glæder jeg mig til at se i weekendens kampe, fortæller Hoseth.

Weekenden markerer også afslutningen på træningslejren for Lyngby Boldklub, der rejser hjem til Danmark og Kongens Lyngby på mandag.

Cheftræneren har været meget tilfreds med træningslejren i Tyrkiet.

– Vi har på mange måder haft en rigtig god optakt til foråret med den her tur. Træningerne har været fulde af intensitet og kvalitet, og udenfor træningsbanen har der været fantastisk humør hele vejen rundt. Både spillerne og staben har stor ære af, at det her har været en forrygende træningslejr. Jeg føler, at vi står fantastisk forud for den afsluttende fase af opstarten, og vi glæder os til to kampe i weekenden mod stærke modstandere, slutter Magne Hoseth.

Magne Hoseth præsenteres af Ensure.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske